Directorul general al grupului Volkswagen, Matthias Mueller, a declarat marți că nu exclude că ar putea discuta cu șeful Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, despre o posibilă fuziune între cei doi producători auto, afirmația marcând o schimbare de ton a acestuia față de producătorul auto italo-american, în contextul declinului profitului mărcii VW în 2016, transmite Reuters.
”Nu exclud o conversație”, a spus Mueller, după conferința de presă pentru prezentarea rezultatelor anuale ale grupului, scrie News.ro.
Săptămâna trecută, Mueller a părut că respinge posibilitatea unor discuții cu Fiat Chrysler (FCA), afirmând că VW are destule probleme legate de închiderea scandalului emisiilor și transformarea afacerilor.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
”Nu suntem pregătiți să discutăm despre nimic. Nu l-am văzut pe Marchionne de luni de zile”, a declarat Mueller săptămâna trecută, la salonul auto de la Geneva.
Marchionne a promovat de mult timp fuziunile din industria auto, pentru împărțirea costurilor de producție a unor automobile mai ecologice și cu o tehnologie mai avansată.
”Ar fi mai de folos dacă Marchionne mi-ar comunica și mie aceste considerații, nu doar vouă”, a spus Mueller.
Preluarea de către grupul francez PSA a diviziei Opel a General Motors lasă FCA într-o poziție tot mai dificilă în Europa.
FCA are o cotă de doar 7% pe piața europeană, iar marja sa operațională, de 2,5%, este sub cea a majorității companiilor concurente, ca și cheltuielile pentru producerea de automobile mai ecologice și autonome.

Mueller a refuzat să discute dacă acordul dintre PSA și Opel ar putea relansa consolidarea în rândul producătorilor auto din Europa și a spus că Volkswagen va continua dezvoltarea strategică a automobilelor electrice și a conducerii autonome.
El a mai spus că are încredere în viitorul Volkswagen cu sau fără Marchionne.
Grupul VW a anunțat în februarie că a obținut un profit operațional record în 2016, excluzând elementele excepționale, susținut de performanțele Porsche și redresarea diviziei de camioane Scania.
Marți, grupul a anunțat că profitul operațional al mărcii Volkswagen a scăzut în 2016 cu 10%, la 1,9 miliarde de euro, iar marja de profit a coborât la 1,8%, de la 2% în 2015.
Mueller a reiterat estimările unei creșteri de 4% a veniturilor din vânzările grupului în acest an și o marjă de profit de 6-7%, față de 6,7% în 2016, el considerând că Volkswagen poate suporta costurile scandalului emisiilor.
Șeful grupului VW a primit salariu și beneficii de 7,78 milioane de euro pentru 2016, sub remunerația de 7,31 milioane de euro a fostului CEO Martin Winterkorn din 2015, anul izbucnirii scandalului.
Directorul general al mărcii VW, Herbert Diess, a primit o remunerație de 3,93 milioane de euro pentru 2016, față de 7,13 milioane de euro în 2015.