Directorul general al grupului Volkswagen, Matthias Mueller, a declarat marți că nu exclude că ar putea discuta cu șeful Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, despre o posibilă fuziune între cei doi producători auto, afirmația marcând o schimbare de ton a acestuia față de producătorul auto italo-american, în contextul declinului profitului mărcii VW în 2016, transmite Reuters.
”Nu exclud o conversație”, a spus Mueller, după conferința de presă pentru prezentarea rezultatelor anuale ale grupului, scrie News.ro.
Săptămâna trecută, Mueller a părut că respinge posibilitatea unor discuții cu Fiat Chrysler (FCA), afirmând că VW are destule probleme legate de închiderea scandalului emisiilor și transformarea afacerilor.
”Nu suntem pregătiți să discutăm despre nimic. Nu l-am văzut pe Marchionne de luni de zile”, a declarat Mueller săptămâna trecută, la salonul auto de la Geneva.
Marchionne a promovat de mult timp fuziunile din industria auto, pentru împărțirea costurilor de producție a unor automobile mai ecologice și cu o tehnologie mai avansată.
”Ar fi mai de folos dacă Marchionne mi-ar comunica și mie aceste considerații, nu doar vouă”, a spus Mueller.
Preluarea de către grupul francez PSA a diviziei Opel a General Motors lasă FCA într-o poziție tot mai dificilă în Europa.
FCA are o cotă de doar 7% pe piața europeană, iar marja sa operațională, de 2,5%, este sub cea a majorității companiilor concurente, ca și cheltuielile pentru producerea de automobile mai ecologice și autonome.
CITEȘTE ȘI Noul Program Rabla intră în vigoare pentru trei ani și introduce limite de emisii pentru mașinile cumpărateMueller a refuzat să discute dacă acordul dintre PSA și Opel ar putea relansa consolidarea în rândul producătorilor auto din Europa și a spus că Volkswagen va continua dezvoltarea strategică a automobilelor electrice și a conducerii autonome.
El a mai spus că are încredere în viitorul Volkswagen cu sau fără Marchionne.
Grupul VW a anunțat în februarie că a obținut un profit operațional record în 2016, excluzând elementele excepționale, susținut de performanțele Porsche și redresarea diviziei de camioane Scania.
Marți, grupul a anunțat că profitul operațional al mărcii Volkswagen a scăzut în 2016 cu 10%, la 1,9 miliarde de euro, iar marja de profit a coborât la 1,8%, de la 2% în 2015.
Mueller a reiterat estimările unei creșteri de 4% a veniturilor din vânzările grupului în acest an și o marjă de profit de 6-7%, față de 6,7% în 2016, el considerând că Volkswagen poate suporta costurile scandalului emisiilor.
Șeful grupului VW a primit salariu și beneficii de 7,78 milioane de euro pentru 2016, sub remunerația de 7,31 milioane de euro a fostului CEO Martin Winterkorn din 2015, anul izbucnirii scandalului.
Directorul general al mărcii VW, Herbert Diess, a primit o remunerație de 3,93 milioane de euro pentru 2016, față de 7,13 milioane de euro în 2015.