Deutsche Bahn se așteaptă la cel puțin 10 licitatori pentru divizia sa de logistică DB Schenker, prezentă și în România, și speră să semneze contractul de vânzare în semestrul doi din 2024, potrivit Reuters.
Cu 4 sucursale (Arad, Cluj, București, Constanța) și aproximativ 1,000 de angajați, DB Schenker este unul dintre principalii furnizori de servicii de transport (rutier, maritim, aerian), logistică și operațiuni portuare din România, scrie Adevărul.
"Cred că vom avea 10 licitatori", au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Ofertele inițiale cu prețul de achiziție trebuie depuse până la finalul acestei luni, după aceea numărul de licitatori va fi redus semnificativ. "Cred că nu vor rămâne mai mult de doi-trei", au adăugat sursele.
Acestea au apreciat că tranzacția, evaluată între 12 și 15 miliarde de euro, va fi oficial finalizată în 2025.
Deutsche Bahn vrea să vândă divizia de logistică pentru a se concentra pe afacerea de bază de transport feroviar din Germania și pe reducerea poverii datoriei sale, de peste 30 miliarde de euro, deși în ultimii ani Schenker a fost cea mai importantă sursă de profit pentru compania germană de stat.
Printre posibilii cumpărători se află companii logistice cum ar fi Deutsche Post și investitorii financiari.
CITEȘTE ȘI Șeful Bugatti toarnă apă rece peste noua Tesla promisă de Elon Musk: „Am făcut simulările”Chiar dacă marile companii de logistică au profitat de creșterea costurilor cu transporturile în urma pandemiei de Covid-19, în ultimele luni tarifele au început să scadă pe măsură ce economia mondială a încetinit. Schenker, care transportă bunuri pe cale terestră, aeriană și navală, a ajutat Deutsche Bahn să revină pe profit în 2023.
DB Schenker este un furnizor global de servicii logistice și de transport, cu peste 76.000 de angajați la nivel mondial, responsabil pentru mai mult de o treime din veniturile Deutsche Bahn.
Potrivit informațiilor publicate pe site-ul său, Deutsche Bahn a fost fondată în ianuarie 1994, marcând astfel „începutul unei noi ere în istoria căilor ferate germane”, pentru că „două căi ferate de stat devin o companie privată”.
„Fondarea Deutsche Bahn AG a fost răspunsul politic și economic la două provocări foarte diferite din ultimul deceniu al secolului XX. În primul rând, lucrul pozitiv: începând cu demonstrațiile de la Leipzig împotriva refuzului și incapacității de reformă a guvernului RDG, revoluția blândă a reușit și în Germania de Est în 1989, ca și în Polonia, Ungaria și Cehoslovacia. Aceasta a fost condiția prealabilă pentru reunificarea politică a Germaniei divizate și, prin urmare, de asemenea, fuzionarea a două rețele feroviare și căi ferate de stat care au fost separate de Cortina de Fier”, notează compania pe site-ul său.