Msura a fost luată deoarece în cursul anului 2025 a început eliberarea de cărți electronice de identitate, pe care nu este tipărită adresa de domiciliu, iar nu doar firmele, dar multe autorități nu dețin dispozitive de citire a acestor documente.
Conform modificărilor adoptate, studenții înscriși la facultățile din România vor beneficia și în 2026 de tarif redus la transportul feroviar pe distanța dintre localitatea de domiciliu și localitatea unde se află unitatea de învățământ superior.
Dacă operatorul de transport nu dispune de o metodă digitală de verificare a cărților electronice de identitate, studenții posesori de acest tip de document de identitate trebuie să prezinte suplimentar unul dintre următoarele documente:
- Certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul național de evidență a persoanelor emis în format fizic, în original;
- Certificatul privind domiciliul și reședința înregistrate în Registrul național de evidență a persoanelor, emis prin intermediul HUB-ului de servicii al Ministerului Afacerilor Interne, în format electronic; sau
- Documentul generat cu ajutorul posesorului de carte electronică de identitate prin intermediul aplicației RO CEI Reader a Ministerului Afacerilor Interne, în format electronic.
O altă modificare adoptată prin acest act normativ se referă la emiterea legitimațiilor de călătorie pentru studenții cetățeni români din străinătate.
În locul cardului de student - care, de regulă, conține doar numele studentului și numele unității de învățământ – studenții cetățeni români din străinătate trebuie să prezinte un document care să ateste calitatea de student la forma de învățământ cu frecvență în cursul anului universitar respectiv, precum și a actului de identitate din care se poate identifica vârsta studentului.















