În luna iunie a acestui an, BMW a anunțat că și-a retras comanda pentru baterii pe care o încheiase cu producătorul suedez Northvolt. Contractul dintre cele două companii era unul dintre pilonii care au contribuit la planurile de dezvoltare a unităților sale de producție. După jumătate de an, Northvolt a fost nevoită să-și depună cerere de insolvență în SUA.
BMW a semnat în 2020 un contract cu Northvolt în valoare de 2 miliarde de dolari, cu livrare începând din 2024. BMW s-a numărat atunci printre companiile auto care au decis să susțină financiar compania suedeză. La acel moment, planurile de electrificare ale companiei germane aveau o cu totul altă perspectivă, bazată pe previzunile privind piața de mașini electrice.
Contractul viza producția uzinei principale din Skelleftea, din Suedia, numită Northvolt Ett.
„Northvolt este al treilea furnizor de celule de baterie cu care am colaborat, alături de partenerii noștri existenți, CATL și Samsung SDI. Semnarea acestui contract este un alt pas către satisfacerea nevoii noastre tot mai mari de celule de baterie pe termen lung”, spunea în acel moment Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG responsabil pentru Achiziții și Rețeaua de Furnizori.
După patru ani, într-un context al industriei auto extrem de dificil, BMW a decis să renunțe la contractul de baterii și să pregătească o nouă generație de baterii împreună cu producătorul suedez, însă cauzele nu au fost comunicate public de cele două companii.
„Northvolt și BMW Group au decis împreună să concentreze activitățile Northvolt pe obiectivul de a dezvolta celule de baterie de generație următoare”, a fost explicația oficială transmisă de BMW jurnaliștilor de la Reuters.
CITEȘTE ȘI Cele mai fiabile mașini: Rezultat dezastruos pentru Tesla în Raportul TUV. Dacia a rămas cu probleme doar la modelele fabricate în deceniul trecutPotrivit publicației germane Manager Magazin, care cita surse din interiorul BMW, cauza acestei rezilieri ar fi fost generată, însă, tot de Northvolt, care a anunțat constructorul auto că nu va putea livra la timp bateriile.
Din acest motiv, BMW a fost nevoită să se îndrepte către ceilalți doi parteneri, CATL și LG. Numai că dispariția acestui contract din planul de business a dus compania în colaps. „Puțini au văzut semnificația acestei mutări, care a început o numărătoare invesrsă care a culminat cu insolvența, șase luni mai târziu”, subliniază Bloomberg.
CITEȘTE ȘI FOTO DS Automobiles anunță un SUV electric, cu autonomie de 750 kmCEO-ul Northvolt, Peter Carlsson, a declarat în ziua în care a depus cererea de insolvență, săptămâna trecută, că producătorul de baterii are nevoie de 1,2 miliarde euro pentru a-și finanța activitatea. Până acum, compania a înghițit circa 30 de miliarde de euro, de la investitori, mulți dintre ei fiind producători auto, inclusiv BMW. Carlsson a anunțat în aceeași zi că demisionează din fruntea Northvolt.
BMW pregătește startul producției noii sale generații de automobile electrice, Neue Klasse, care va folosi de asemenea o nouă generație de baterii, cilindrice, cu o densitate energetică mai mare. Bateriile vor fi livrate de CATL, de la uzina din Ungaria, aflată la mică distanță de Debrecen, locul în care constructorul german și-a construit uzina dedicată noului model.