Daimler a înlăturat ceața ce învăluia marca Smart, anunțând un parteneriat cu Geely, în cadrul căruia Smart va avea o gamă mai largă de modele subcompacte, construite în China și vândute pe toate piețele globale.
La scurt timp după ce a apărut în spațiul public informația potrivit căreia Daimler se gândește la închiderea mărcii Smart, compania a venit cu surpriza: a semnat un contract cu Zhejiang Geely Holding Group, cei care dețin 10% din Daimler și controlează Volvo Group. Cele două companii au semnat un acord pentru înființarea unui joint-venture care să producă mașini Smart în fabricile din China și să le vândă la nivel global.
Cele două companii vor avea 50 - 50 acțiuni, vor dezvolta gama Smart cu mașini subcompacte, vor construi o fabrică, mașinile vor fi electrice, iar vânzările vor începe în 2022.
Potrivit înelegerii, Mercedes se va ocupa de design, și va oferi experiența în producție, inginerie, în timp ce Geely se va ocupa de producția propriu-zisă.
Nu au fost anunțate condițiile financiare ale acordului, în timp ce detaliile vor fi anunțate până la sfârșitul anului.
Dieter Zetcsche, CEO-ul Daimler, care va ieși la pensie începând de anul viitor, a declarat că noul parteneriat va fi unul puternic în segmentul mașinilor electrice.
În prezent, cele două modele Smart, ForTwo și ForFour, sunt construite în Franța și în Slovenia, aceasta din urmă aparținând Renault, care produce aici modelul propriu, Twingo, dezvoltat pe aceeași platformă cu Smart. Uzina Smart din Franța va fi transformată și, din 2022 va deveni uzină Mercedes, pentru mașini electrice.