Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 24,6% luna trecută, la 106.265 vehicule, cel mai redus nivel înregistrat în octombrie din 1991, din cauza deficitului de semiconductori, a anunțat joi Asociația Producătorilor și Comercianților de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters.
În octombrie, Dacia a vândut 1.318 de vehicule pe piața britanică, în creștere cu 5,27% față de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.252 de unități, arată Agerpres.
De asemenea, în topul celor mai bine vândute modele în octombrie se află Wolkswagen Polo, MINI, Nissan Qashqai, Ford Focus și Vauxhall Corsa.
În octombrie, cota de piață a vehiculelor pe benzină și diesel s-a redus la 4,2% și, respectiv, 6,6% (de la 4,3% și, respectiv, 14,9% în octombrie 2020), în timp ce cota de piață a vehiculelor electrice a urcat la 15,2%, de la 6,6%.
„Cifrele din septembrie sunt extrem de dezamăgitoare și arată noi dovezi ale impactului pandemiei asupra sectorului auto. Sunt necesare investiții publice masive în facilități de reîncărcare, pentru a ține pasul cu cererea în creștere pentru vehicule electrice”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
În primele zece luni din 2021, vânzările de mașini noi în Regatul Unit au urcat cu 2,8%, la 1,422 milioane de vehicule.
În perioada ianuarie-octombrie 2021, Dacia a vândut 14.585 de vehicule pe piața britanică, în scădere cu 17,53% față de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 17.686 unități.
În topul celor mai bine vândute modele în primele zece luni din acest an se află Vauxhall Corsa, Wolkswagen Golf, Wolkswagen Polo, Mercedes-Benz A-Class și Ford Fiesta.
SMMT se așteaptă acum ca în 2021 să fie vândute 1,66 milioane de mașini noi, față de un nivel de 1,82 milioane previzionat anterior.
Marea Britanie rămâne a doua mare piață auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franței, Italiei și Spaniei. (Sursa: Agerpres)