Dacia a continuat să crească pe cea mai mare piață din Europa, având peste 35% avans în acest an, însă se confruntă cu o popularitate în scădere a motoarelor GPL, invers proporțională cu creșterea Spring.
Dacia a vândut în luna aprilie un total de 4.471 de autoturisme, pe piața din Germania, din care 1.571 de autoturisme au fost cu propulsie alternativă: Numărul acestora a crescut cu 21%, într-un ritm mai mic decât cel al vânzărilor totale ale Dacia pe această piață, care a fost de 54,4%, simultan cu modificarea proporției tipului de motorizare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În primul rând, Jogger a început să se vândă cu motorizarea hibrid, astfel că Dacia intră timid și pe acest segment, pe o piață extrem de puternică. În total, doar 80 de unități cu motorul 140 Hybrid au fost înmatriculate pe piața din Germania, în aprilie, fiind a doua de prezență pentru acest motor.
Pe lângă hibride, Dacia a mai înmatriculat 880 de autoturisme cu motor ECO-G, cu GPL, care au fost foarte căutate în ultimii ani, în toată Europa. Motorizările electrice, regăsite pe Spring, au totalizat și ele 611 unități în aprilie, în creștere față de anul trecut cu 122 de unități. Cu un an înainte, în aprilie 2022, Dacia înmatricula doar 2.896 de autoturisme cu propulsie alternativă, din care 797 erau cu motoare GPL și 499 erau electrice.
Pe toate cele patru luni, Dacia înregistrează surprinzător o scădere a motorizărilor alternative, dar rămâne la o pondere apropiată (2%) a acestora, în totalul vânzărilor mărcii. Din totalul de 20.865 de autoturisme livrate și înmatriculate în Germania în intervalul ianuarie – aprilie, doar 6.030 de unități au fost încadrate în categoria „propulsie alternativă” (electric, hibrid și GPL), fiind cu 17% mai puține decât în intervalul similar din 2022. Motivul principal sunt declinul vânzărilor pentru mașinile cu GPL, care au înregistrat un volum de 3.900 de unități livrate, cu 32% mai puține decât în anul anterior, Sandero fiind modelul cel mai afectat. Totodată, motorizările hibrid, prezente doar pe Jogger, au însumat pe primele patru luni 172 de unități.
Vedeta vânzărilor pe segmentul de propulsii alternative a fost modelul electric Spring, care a înmatriculat de la începutul anului 1.958 de exemplare, majorându-și vânzările comparativ cu anul anterior cu 24,5%. Chiar și așa, Spring nu a reușit să intre în top 10 al celor mai vândute mașini electrice din Germania, un top dominat de Tesla și VW.