Înmatriculările de autoturisme electrice au crescut în acest an cu aproape 65%, cota de piață a acestora ajungând la aproape 11% din total, în timp ce cota însumată a electricelor și hibridelor (full și plug-in) a urcat la 23,4% din piața de mașini noi din România, în primele opt luni ale anului.
În total, în România s-au înmatriculat 1.599 de autoturisme complet electrice, în luna august, cu 77,5% mai multe decât în august 2022, iar după primele opt luni volumul acestora a ajuns la 10.582 unități, cu 64,8% mai multe decât anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai vândute mărci de vehicule electrice din România sunt Dacia, Tesla și Volkswagen. În august, acestea au înmatriculat 655 de autoturisme electrice, Dacia, 509 Tesla și, respectiv, 147 Volkswagen. În intervalul ianuarie – august, Dacia are 4.749 de mașini electrice înmatriculate, cu 34,7% mai multe, Tesla are 2.248 de unități, cu 416% mai multe, iar VW are 1047 de unități, cu 91,1% peste nivelul din 2022, potrivit statisticilor APIA.
Cele mai vândute modele electrice au fost în acest an Dacia Spring, 4.749 unități, 34,7% peste 2022, Tesla Model Y (creștere de 1.461%, cu 1483 unități) și Tesla Model 3 (678 unități, creștere de aproape 100%). Următoarele mașini electrice după volumul înmatriculat sunt Renault Megane și VW e-Up.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Producția de automobile din România frânează pentru a treia lună consecutivă și intră pentru prima dată pe minus, după opt luni
Pe segmentul de motorizări hibride plug-in, cel mai vândut automobil a fost Ford Kuga (523 unități, aproape dublu față de 2022), urmat de Hyundai Tucson și Renault Captur. Pe segmentul de hibride clasice, Toyota domină vânzările, cu Corolla, C-HR și Yaris Cross pe primele locuri.
Piața de autoturisme noi din România are în continuare o creștere de 20% față de anul trecut, cu un volum total înmatriculat de 98.968 autoturisme, însă luna august a adus o încetinire a acestei creșteri, la 2,4%, ca efect al așteptării debutului Programului Rabla, în septembrie. Mai multe mărci, inclusiv Dacia, au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor în august, din acest motiv, clienții amânând achiziția de mașini până la startul Rabla.