Dacia Spring a ratat calificarea în finala concursului Car of The Year 2022, în Europa, după cum reiese din lista scurtă anunțată de juriul competiției, analizată de Profit.ro. Au fost selectate doar mașini electrice, cu o singură excepție, majoritatea fiind caracterizate de prețuri piperate pentru publicul larg.
Competiția europeană Mașina Anului în Europa, ediția din 2022, cu numele original Car of The Year, și-a desemnat lista scurtă a finalistelor care își vor disputa titlul. Jurnaliștii care fac parte din juriul acestui concurs au ales un număr de șapte automobile complet electrice, cu o singură excepție: Peugeot 308, care oferă motorizări cu combustie și plug-in hybrid. Două dintre automobile sunt aproape identice, fiind construite pe aceeași platformă MEB a grupului VW. De asemenea, două dintre finaliste fac parte din grupul Hyundai – Kia, fiind aproape identice.
Vestea proastă pentru Dacia este că modelul Spring nu a fost selectat, fără să existe explicații pentru voturile juraților. Cel mai probabil, faptul că mașina este o versiune a unui model Renault lansat anterior, dar și nivelurile reduse de siguranță, în comparație cu autoturismele calificate, au stat la baza acestui vot. Chiar și așa, Dacia Spring este în acest moment unul dintre cele mai vândute automobile electrice din Europa și are șanse să devină best-seller pe segmentul său, în următoarele luni.
Grupul Renault a primit un loc în finală prin modelul Megane E-Tech. Atât acest model al francezilor, cât și ceilalți competitori calificați se remarcă prin prețuri de cel puțin 40.000 de euro, pentru o versiune de bază, ceea ce reprezintă dublul față de prețul unui Spring.
CITEȘTE ȘI Oferta VW Group de achiziție a Europcar a fost acceptată de autoritatea piețelor financiare din FranțaIată lista automobilelor care s-au calificat în finala European Car of The Year 2022:
- Cupra Born
- Ford Mustang Mach-E
- Hyundai Ioniq 5
- Kia EV6
- Peugeot 308
- Renault Mégane E-Tech
- Škoda Enyaq iV
Lista mașinilor elegibile a cuprins 39 de modele care au fost lansate în ultimele 12 luni și au întrunit un nivel minim de vânzări.
Votul final pentru desemnarea Mașinii Anului în Europa va fi anunțat în luna februarie, la finalul unei noi sesiuni de teste derulate de jurnaliștii care fac parte din juriu.