Vânzările Dacia pe piața din Franța au fost afectate de impactul eliminării subvenției pentru mașinile electrice care nu sunt produse în Europa, situație care a condus la o scădere dramatică a vânzărilor Springrelevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a încheiat luna martie cu o scădere de 9,2%, respectiv un volum de 13.797 de autoturisme vândute, rezultatul fiind cauzat de frâna puternică pe care a pus-o modelul Spring. Acesta și-a pierdut rapid clienții în urma schimbărilor legislative care au determinat eliminarea subvenției de 4.000 de euro acordată de statul francez, care n-a putut fi compensată de reducerea de preț aplicată de marcă.
Concret, în luna martie, Dacia Spring a mai vândut doar 148 de exemplare în Franța, un număr infim, după ce în primele două luni ale anului vânduse 2.705 unități. Din fericire, celelalte trei modele pe care Dacia le vinde pe piața din Franța au echilibrat parțial declinul, Sandero rămânând în continuare liderul vânzărilor pentru Dacia, cu 8.474 unități în martie.
Și Duster este încă prezent în preferințele publicului, chiar dacă ritmul vânzărilor a scăzut, ca urmare a schimbării de generații. Cu un volum de 2.980 de autoturisme vândute, SUV-ul a fost aproape să fie depășit de Jogger, care a vândut 2.128 de unități în a treia lună a anului.
La finalul primului trimestru, Dacia Sandero este modelul cel mai bine vândut pentru Dacia, cu 21.205 autoturisme vândute și o creștere mare, de 26,9%, suficient ca să mențină acest model în top 3 al celor mai vândute mașini din Franța. Duster se menține în top 10, cu 8.275 de unități vândute și o creștere mică dar importantă, de 3,6%, în timp ce Jogger continuă să crească substanțial, cu 24,6%, la un volum de 7.054 unități.
În acest fel, după cele trei luni Dacia are un volum total vândut de 39.454 autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere mică, de 2,1%, care s-ar putea apropia de zero în lunile următoare. Cota de piață a Dacia s-a micșorat până la 8,9%, dar rămâne a treia cea mai vândută marcă auto din Franța, după Peugeot și Renault, depășind Citroen cu un punct procentual.
Primele schimbări ar putea fi vizibile pentru Dacia, pe această piață, doar după lansarea comercială a celor două noi modele, Duster 3 și Spring face-lift, care va începe doar în vara acestui an.