Dacia Sandero a reușit să întoarcă rezultatele pe piața din Europa, concomitent cu o scădere mare a principalului rival, Tesla Model Y. În octombrie, Sandero a fost din nou cel mai vândut automobil din Europa, în timp ce SUV-ul electric de la Tesla n-a prins nici măcar Top 10, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Vânzările Dacia Sandero au crescut surprinzător în luna octombrie, la aproximativ 21.100 de exemplare, cu o creștere de 37,7% față de octombrie 2022, după ce în ultimele 2 – 3 luni ritmul înmatriculărilor încetinise. Modelul produs la Mioveni și în Maroc a depășit la mare distanță principalii competitori însă cea mai mare dezamăgire vine de la Tesla Model 3, care a vândut mai puțin de 10.000 de unități în octombrie, un rezultat care îl plasează abia pe locul 24 și confirmă sistemul de livrări în valuri pe care l-a adoptat Tesla.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe locurile următoare în clasamentul lunii s-au situat Renault Clio (14.500 unități), Toyota Yaris Cross (14.400), Peugeot 2008 (14.200) și Citroen C3 (14.100), conform datelor preliminare Data Force. Cu un volum de 13.400 de autoturisme, Ford Puma s-a situat pe locul 8, confirmând cererea foarte mare pe care o înregistrează și acest volum.
La polul opus s-a aflat Dacia Duster, care se confruntă cu efectele schimbării de generație, clienții fiind tentați să-și amâne achiziția până la apariția noului model. Cu circa 9.300 de unități, Duster a scăzut 7,5 procente față de anul trecut și s-a situat pe locul 26.
În urma acestui nou context, Dacia Sandero a urcat din nou pe cea mai înaltă poziție pe întreg anul, având în intervalul ianuarie – octombrie 184.100 unități vândute, cu 20,4% mai multe decât anul trecut. Tesla, care a acumulat aproximativ 183.800 unități, a rămas a doua cea mai vândută mașină din Europa, pentru moment, însă datele finale și vânzările din ultimele două luni ale anului ar putea, fără îndoială, să schimbe ierarhia. Locul 3, VW T-Roc are o diferență de circa 20.000 de mașini, iar locul 4, Peugeot 208 înregistrează cu numai 1000 de vehicule în minus față de locul 3.
CITEȘTE ȘI Producția de mașini din România a crescut. Volum ridicat la Dacia și Ford CraiovaRitmul bun din acest an și creșterea de aproape 16 procente au urcat și Ford Puma în clasamentul celor mai vândute 10 mașini din Europa, cu 128.400 unități, ceea ce înseamnă că până la finalul anului modelul produs la Craiova va depăși, probabil, pragul de 150.000 de autoturisme vândute.
Dacia Sandero se află în al treilea an de viață și rămâne cel mai vândut automobil din Europa pe segmentul de retail, adică cel al persoanelor fizice. Chiar dacă în ultimii doi ani prețul său a crescut ușor, pe fondul crizei de semiconductori și al scumpirii materiilor prime, mașina se vinde preponderent în versiunea Stepway, care este percepută ca un crossover de segment B de clienți, la concurență cu nume importante de B-SUV-uri, precum T-Roc, 2008 sau Captur.