Dacia Sandero, depășită în septembrie de trei rivale, dar rămâne lider în Europa

Dacia Sandero, depășită în septembrie de trei rivale, dar rămâne lider în Europa
scris 22 oct 2024

Vânzările Dacia Sandero au scăzut în luna septembrie, comparativ cu anul anterior, pe fondul evoluției mai puțin bune pe unele dintre piețele principale, inclusiv România, situație care a condus, pentru prima dată, la un loc mai puțin strălucitor pentru modelul românesc. El rămâne, însă, după nouă luni, cel mai vândut automobil din Europa.

O explozie a livrărilor Tesla Model Y, în luna septembrie, a condus acest model, din nou, pe primul loc în preferințele europenilor, după o perioadă îndelungată în care mașina care este produsă inclusiv în Germania s-a aflat în partea inferioară a clasamentului. De asemenea, vânzări foarte bune, în creștere, a înregistrat și VW Tiguan, odată cu introducerea în showroom-uri a noii generații, iar Renault Clio a reușit, de asemenea, o lună bună, cu aproape 20.000 de unități vândute. Toate cele trei automobile de mai sus au depășit Dacia Sandero, liderul detașat al pieței auto din Europa, care, în septembrie, a avut o primă scădere a cifrelor de vânzări din acest sfârșit de an, după cum arată cifrele publicate de Data Force. Cu un total de 19.346 de vehicule înmatriculate în Europa, Sandero a avut o scădere mică, -0,5%, dar importantă, care a mai redus din diferența pe care o are deja în acest an în fața rivalilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Celălalt model de la Dacia care se menține în topurile vânzărilor europene, Duster, a avut o creștere mult mai mare în septembrie, 15,3%, dar volumul vândut, 12.341 unități, nu i-a permis decât un loc 12 în clasament.

Mult mai bine s-a poziționat Ford Puma, care chiar dacă are în continuare o scădere destul de substanțială față de nivelul de anul trecut (-17,2%), totalul unităților înmatriculate, 14.927, clasează acest model pe locul 10 în vânzările europene, la foarte mică distanță de VW Polo, locul 9.

După cele nouă luni care au trecut din acest an, Sandero a depășit cu 3.000 de unități pragul de 200.000 de mașini vândute, fiind o premieră pentru modelul Dacia, pe intervalul celor trei trimestre, după ce anul trecut vindea aproximativ 175.000 de mașini în intervalul respectiv.

FOTO Brandul chinez care dă peste cap toate regulile: motorul electric este mai ieftin decât cel hibrid CITEȘTE ȘI FOTO Brandul chinez care dă peste cap toate regulile: motorul electric este mai ieftin decât cel hibrid

Pe locul al doilea, la aproape 40.000 de unități distanță, imposibil de recuperat, se află VW Golf, o mașină care de asemenea a avut în septembrie o scădere destul de mare, urmat de Renault Clio, care își conservă locul trei, și de VW T-Roc, care pentru moment nu se mai află în grațiile clienților (locul 17 în septembrie, scădere mare de 27%). Liderul din septembrie, Tesla Model Y, a urcat în acest moment în clasamentul anual pe locul 5, cu 155.428 unități (-22% față de 2023), un volum cu care, teoretic, nu mai poate ajunge Sandero din urmă până la finalul lunii decembrie.

Dacia Duster se află, la finalul celor trei trimestre, pe locul 12, cu 129.700, fiind în așteptarea creșterii pe care o poate aduce noua generație, Duster 3, intrată deja în producție și cu livrări pe toate piețele europene.

Ford Puma este, la rândul lui, pe locul 16, cu un ușor declin de 2 procente, și un volum de 117.954 unități în intervalul ianuarie – septembrie.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero
vanzari dacia
cele mai vandute masini
sandero inmatriculari