Înmatriculările de automobile din Franța din luna iunie arată că programul de redresare lansat de președintele Macron începe să dea rezultate. Piața a crescut față de iunie 2019, în premieră de la blocajul din martie, iar marca Dacia a reușit chiar să depășească media pieței, cu peste 8 procente.
Dacia se bucură de beneficiile programului de relansare a industriei auto de circa 8 miliarde, din Franța, reușind să marcheze 16.574 de autovehicule înmatriculate, cu 8,1% mai multe față de iunie 2019. Putem spune că este o performanță, după trei luni de scăderi abrupte, suprapuse peste închidrea fabricilor. Chiar și așa, Dacia are după jumătate de an o scădere de 46,7% a vânzărilor din Franța, un declin care va fi greu de recuperat în următoarele luni.
Grupul Renault, din care face parte Dacia, a înregistrat de asemenea o creștere bună, 6,5%, peste media pieței, și are -37,5% scădere pe primele șase luni.
Există însă jucători în piață care au dat lovitura, cu ajutorul subvențiilor acordate de guvern: BMW a avut o creștere de 37,6%, Mercedes - 43,9%, Ford - 24%, Hyundai - 27,3%. În același timp, au fost și mărci care nu au reușit să prindă primul tren al redresării. Mărcile grupului Volkswagen, cu excepția Skoda, au încheiat luna cu scăderi, la fel mărcile Fiat Chrysler (-39,7%), dar și compania PSA Group, care a fost depășită astfel după mult timp de Renault Group (71.611 unități față de 62.952).