Dacia mai face un pas important în Germania, chiar dacă piața continuă să fie incertă

Auto/Transporturi   
Dacia mai face un pas important în Germania, chiar dacă piața continuă să fie incertă

Dacia a încheiat luna noiembrie cu rezultate pozitive în Germania, având vânzări mai mari decât în urmă cu un an, după ce luna trecută cifrele erau negative. Ultimele luni au adus oscilații în vânzările Dacia pe această piață, sub influența unei piețe care este în continuare instabilă, conform analizei Profit.ro.

Afectată de schimbările de legislație, dar susținută de gama din ce în ce mai consistentă, Dacia a reușit să încheie încă o lună cu creștere pe piața din Germania, cea mai mare din Europa și una dintre cele mai importante pentru marca românească de automobile.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Record după Revoluție - Umbrărescu ține în continuare mii de muncitori pe Autostrada Moldovei CITEȘTE ȘI VIDEO Record după Revoluție - Umbrărescu ține în continuare mii de muncitori pe Autostrada Moldovei

Vânzările totale ale Dacia s-au ridicat în noiembrie la 5.730 de unități, un volum bun, dacă ne raportăm la lunile anterioare, pe această piață. Raportat la luna similară din 2023, avem o creștere de 6 procente, care îi asigură mărcii Dacia o ajustare importantă a cotei de piață, la 2,3%, pe fondul unei staționări a vânzărilor generale ale pieței (-0,5%).

Practic, evoluțiile jucătorilor din piață s-au împărțit în două jumătăți aproape egale, cu cei care au crescut, între care se regăsește Dacia, și cei care au fost afectați de scădea cererii, cu volume mai mici decât anul trecut.

Opel, Ford, Renault, Kia, Mazda, MINI, Mitsubishi, Tesla sunt doar câteva dintre mărcile cu scăderi ale vânzărilor, unii dintre ei fiind afectați de situația nefavorabilă de pe segmentul electric, ceilalți fiind afectați pur și simplu de scăderea interesului clienților pentru automobile noi. Creșterile cele mai mari au fost cele ale Toyota (104%), Peugeot (78%) sau BYD (23%), în general fiind susținute de vânzările de automobile hibrid.

Primele zvonuri despre motivele înlăturării CEO-ului Stellantis, dar și despre posibilii înlocuitori CITEȘTE ȘI Primele zvonuri despre motivele înlăturării CEO-ului Stellantis, dar și despre posibilii înlocuitori

După 11 luni, Dacia este la doar un pas să încheie anul cu un avans extrem de important într-o perioadă în care a fost afectată serios de tăierea subvențiilor la automobilele electrice, având și unele sincope generate de schimbul de generații la Duster. Cu un total de 64.169 vehicule vândute în acest an, pe piața germană, Dacia își menține un procent mic, dar valoros, 2,5%, de creștere, țintind pentru finalul de an pragul de 70.000 de mașini vândute.

În acest moment, Dacia are câteva argumente solide pentru clienții din Germania: noul Duster, lansat cu motorizări hibride și mild-hybrid, mai ieftin cu câteva mii de euro față de principalii competitori, noul Spring, cel mai ieftin automobil electric din piață, cu un nivel de plecare de 16.900 euro, o gamă completă de motorizări GPL, care oferă și un consum redus, comparabil cu dieselul, și prețuri foarte mici.

Toate acestea vin pe o piață tot mai sensibilă la prețuri, afectată de recentele evenimente politico-economice din țară, care au determinată cumpărătorii de autovehicule să devină tot mai circumspecți în achizițiile lor.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania