Dacia Sandero este cel mai vândut automobil din Spania și nu mai poate pierde, în acest an, un nou titlu de lideri, în condițiile în care mașinile de pe locurile doi și trei se află la mare distanță în spate.
Vânzările Dacia din Spania s-au menținut la un nivel ridicat în ultimul an și au ajuns în noiembrie la 5.774 unități, în creștere față de anul trecut cu un procent mare, de 15%.
Cu acest volum, vânzările totale ale mărcii au atins în primele 11 luni ale anului 60.755 vehicule, iar creșterea de la un an la altul a fost de aproape un sfert, respectiv 23.5%, una dintre cele mai mari din piață.
Cifrele oficiale privind înmatriculările din această țară, analizate de Profit.ro, arată câteva tendințe pentru modelele Dacia. În primul rând este vizibilă o intrare pe piață a SUV-ului Bigster la volume din ce în ce mai bune. În noiembrie au fost livrate 618 unități, iar pe toate cele 11 luni (mașina se livrează de fapt din mai – iunie) a ajuns la 3.734 de unități.
În același timp, este indiscutabilă scăderea lui Jogger, cu 46% în noiembrie (373 unități) și cu 17,6% pe tot anul (5.659 unități), ca efect al concurenței directe pe care i-o face Bigster în clasa compactă. O a doua victimă a lui Bigster pare că este Duster, care a avut în noiembrie o scădere de 13,8%, cu 1.038 de unități vândute.
La ambele, Duster și Jogger, poate fi de vină și efectul anunțatelor facelift-uri și motoare noi, care au generat așteptare în piață. De asemenea, este de apreciat creșterea lui Spring, cu 43% în noiembrie și peste 200% pe tot anul, ajungând la aproape 2.000 de unități vândute, inclusiv cu ajutorul programului local de subvenții acordate mașinilor electrice.
Dar peste toate acestea stă Sandero, al cărui parcurs pare fără cusur. Modelul a vândut în noiembrie 3.575 de unități, are o creștere de 19%, iar pe întreg anul a urcat la 35.824 de unități, avansul fiind de asemenea aproape 20%. Are circa 12.000 de unități în fața lui Renault Clio și MG ZS, celelalte două modele populare din Spania, iar noutățile cu care va veni acest model în 2026 aproape că-i garantează încă un an de succes.
O a doua piață majoră pentru Dacia este Germania, care aduce mărcii auto românești chiar mai multe automobile vândute, deși poziția mărcii nu este atât de spectaculoasă în clasamente, pentru că vorbim despre o cu totul altă piață. În fața marilor producător germani și a mărcilor din portofoliul acestora, Dacia se mulțumește să atragă clienți pas cu pas, fără să primească medalii.
Marca Dacia a vândut în noiembrie, în Germania, 6.249 de autoturisme (+9,1%) cu circa 2.000 mai multe decât Citroen sau Fiat, cu peste 1.000 de unități mai multe decât Peugeot sau Kia, dar tot nu se poate compara cu volumele vândute de VW, Skoda sau SEAT, susținute de grupurile germane.
Dacia este însă a patra cea mai vândută marcă de import din segmentul non-german și fără legături directe cu companii germane. Liderul acestui segment de mărci este Ford, care, de fapt, are puternice legături cu Germania (aici este sediul european al Ford și aici sunt uzinele în care sunt produse o parte dintre mașini), iar în fața Dacia se află doar Toyota, liderul global al industriei, și Hyundai, care însă scade.
În total, de la începutul anului, Dacia a reușit să vândă pe cea mai mare piață auto din Europa 65.706 autoturisme, adică mai multe decât în Spania, având un avans de 2,4% față de anul precedent. Bigster a devenit un model de bază pentru marcă, în această țară, apropiindu-se de volumele vândute de Duster și Sandero.
















