Tot mai multe informații referitoare la încercarea Dacia de a ocupa mai eficient segmentul SUV-urilor subcompacte au început să circule, cu surse din apropierea companiei Renault. Afirmațiile șefilor Dacia din ultima perioadă întăresc această speculație referitoare la un nou model, care s-ar transforma într-un nou SUV, de tipul Renault Captur sau VW T-Roc.
Cea mai nouă informație publicată „pe surse” de presa franceză este cea referitoare la utilizarea numelui Dokker pentru un potențial viitor SUV de clasă B, care ar urma să fie lansat de Dacia în perioada următoare. Mașina ar urma să folosească platforma CMF-B, care există deja pe Sandero/Jogger, și va avea aproximativ 4,20 metri, suficient ca să umple golul dintre Sandero Stepway și Dacia Duster.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Informațiile neoficiale spun că va prelua elemente de design de la Jogger și va fi produs în Maroc, alături de Sandero și Jogger. Având în vedere că Duster va crește cu câțiva centimetri odată cu lansarea următoarei generații, gama Dacia ar putea fi mult mai bine reprezentată pe cel mai vândut segment de autoturisme din Europa.
VW T-Roc și Toyota Yaris Cross – principalele ținte
Cu peste 500.000 de autoturisme vândute în primul trimestru al acestui an, segmentul B-SUV are de departe cea mai mare pondere din pieța auto europeană, iar liderul acestui segment, VW T-Roc, are o cotă foarte bună, de 10% din total.
Modelul are 4,22 metri lungime și oferă motoare pe benzină clasice, începând de la 110 CP, cu prețuri care pornesc de la peste 24.000 de euro. Al doilea cel mai vândut model din segment este Toyota Yaris Cross, un new entry cu o lungime de 4,20 metri, care a prins extrem de bine la publicul european, dovadă fiind cele aproape 10 procente cotă din segment.
CITEȘTE ȘI FOTO Gigantul Deutsche Bahn a început să folosească noile locomotive cumpărate în România, devenind cel mai important client al Softronic din țarăMașina japoneză oferă atât motoare pe benzină, cât și un hibrid, iar prețul de pornire este circa 21.000 de euro. Acestea două sunt reprezentative pentru un segment în care Dacia concurează doar cu Duster, de altfel singurul SUV 4x4 din segment, cu o lungime mult mai mare, 4,34 metri, și prețuri care se apropie destul de mult de concurență.
În același timp, Stepway, care nu este decât un derivat din Sandero, are o lungime mult mai mică, 4,09 metri, și o caroserie de tip hatchback. Un nou model, cu o caroserie tipică de SUV, dar cu tehnologia de pe Sandero și o lungime de 4,20 metri, ar putea avea un preț de circa 15 – 16 mii de euro și ar crește și mai mult vânzările Dacia. Nu este clar dacă Dacia a început deja să lucreze la un astfel de model, dar densitatea de informații care au apărut în ultima perioadă pe acest subiect este cel puțin suspectă.
Megane și Arkana, pe cale de dispariție
Alte două modele viitoare ale Dacia despre care s-a mai vorbit sunt cele de clasă compactă, de altfel confirmate de șefii Dacia, atât de CEO-ul Luca de Meo, cât și de vicepreședintele Xavier Martinet și de directorul Dacia România, Mihai Bordeanu. Știm doar că sunt două modele noi care vor sosi în 2026 – 2027, dar informațiile legate de ele sunt aproape inexistente. Acestea pot fi corelate însă cu alte două evenimente importante din viața Renault, din viitorul apropiat.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Autoritățile promit - Pasajul rutier Drajna și drumurile de legătură, traversate de luna viitoare în 3 minutePrimul eveniment este cel legat de Megane, modelul hatchback clasic. Acesta se pregătește să iasă de pe scenă, dat fiind faptul că și-a încheiat ciclul de viață de 7 – 8 ani. Teoretic, în 2024 cel mai târziu ar fi trebuit să primească un înlocuitor, însă acesta nu va mai veni, situație care lasă un gol mare în oferta Renault.
Pe acest segment, Dacia ar putea oferi propriul model, mult mai profitabil, dat fiind faptul că ar urma să fie produs pe aceeași platformă CMF-B. Practic, mașina ar putea prelua întreaga tehnogie, inclusiv platforma specifică, de la Duster 3 și s-ar vinde cu un preț tipic Dacia, de circa 17.000 de euro. O posibilă alegere ar putea să fie o caroserie cu aspect de crossover.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Ce s-a schimbat în strategia Dacia: posibili concurenți pentru VW Golf, T-Cross și Skoda OctaviaAl doilea eveniment este legat de Arkana. Deși poate fi considerat un succes al Renault, acest model derivat dintr-o idee care a pornit de la Duster și a fost declinată apoi pe platforma CMF-B este condamnat să dispară dintr-un motiv simplu: uzina din Coreea de Sud în care este produs va fi preluată și folosită de Geely, pentru modele produse pe propria platformă.
Renault nu are o altă alocare industrială pentru Arkana din 2025, astfel că el va dispărea, potrivit celor mai noi informații, așa cum îl știm astăzi, urmând să fie înlocuit în gamă de Austral Coupe. Un SUV compact coupe ori fastback s-ar putea reîntoarce însă în Europa în hainele Dacia, aceasta fiind de altfel ipoteza de lucru pentru cel de-al doilea model al mărcii din segmentul compact.
Cert este faptul că Arkana a fost fabricat în Rusia pe platforma Duster și s-a discutat la momentul lansării lui de posibilitatea lansării unui model Dacia derivat din aceste. Au apărut și speculații care vorbesc despre o relansare a lui Logan în această formă de caroserie, aceasta fiind o ipoteză la fel de probabilă, având în vedere că cele două modele sunt destul de compatibile din punct de vedere al dimensiunilor și formei. Practic, un Logan Stepway ar arăta destul de apropiat de Arkana.
Aceste posibile soluții ale Dacia, care astăzi sunt cunoscute sub numele de cod C-Neo, ar urma să reprezinte și soluții pentru viitorul Renault pe piețele neelectrificate, adică America de Sud, Australia sau Asia, unde marca va avea nevoie de noi modele în locul celor care vor dispărea. Aici, pe aceste piețe, vânzarea de mașini Dacia rebranduite s-a dovedit deja a fi un succes comercial și n-ar avea niciun motiv să nu fie extinse cu noi modele.