Vânzările de vehicule electrice de pasageri pe piața chineză, cea mai mare din lume, au înregistrat un avans anual de 10,5% în martie, arată datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China, companiile auto extinzând discounturile și oferind instrumente de finanțare pentru a stimula cererea, transmite Reuters.
În perioada ianuarie-martie, au fost vândute în total 1,03 milioane vehicule electrice (EV), o creștere anuală de 14,7% și cel mai lent avans trimestrial din trimestrul doi din 2023, conform datelor CPCA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările de vehicule electrice și hibride plug-in au reprezentat în martie 41,5% din totalul livrărilor, înregistrând o expansiune de 5,7%, la 1,71 milioane de unități, scrie Agerpres.
Lansarea unui sedan electric de către producătorul de telefoane Xiaomi a determinat producătorii auto să anunțe noi stimulente și reduceri de preț. De exemplu, luna trecută BYD a redus prețurile la nouă modele cu procente între 4% și 20,5%. Compania are ca obiectiv o creștere a vânzărilor de 20% anul acesta.
Marja de profit a sectorului auto a scăzut la 4,3%, de la 8,7% în 2015, a anunțat secretarul general al CPCA, Cui Dongshu.
Exporturile auto ale Chinei au crescut cu 39% în martie, înregistrând un record lunar de 406.000 unități, după un avans de 18% în februarie.
Luni, secretarul american al Trezoreriei, Janet Yellen, a avertizat China că Washingtonul nu va accepta ca noile sale industrii să fie decimate de importurile chinezești, insistând ca Beijingul să țină sub control capacitatea industrială excedentară.
CITEȘTE ȘI „Mesaj de la șef”. Cea mai nouă escrocherie printre angajați"Sectorul vehiculelor electrice din China nu a ajuns încă la un nivel sever de supracapacitate și actuala producție la un nivel rezonabil este de bun augur pentru consumatori și o economie orientată spre piață", a declarat, în replică, Cui Dongshu.
Săptămâna trecută, Banca Centrală a Chinei a anunțat relaxarea condițiilor pentru cei care vor să contracteze un credit în vederea achiziționării unui automobil, în ideea de a promova schimbarea vehiculelor și eliminarea avansului minim impus de Guvern consumatorilor care vor să finanțeze noi achiziții.
Aceste revizuiri, primele adoptate de autoritățile chineze după 2018, sunt cea mai recentă încercare a Beijingului de a consolida încrederea consumatorilor de pe cea mai mare piață auto din lume, unde un război agresiv al prețurilor și încetinirea cererii i-au nemulțumit atât pe producătorii de automobile cât și pe oficiali.
Într-un comunicat comun de presă, Banca Centrală a Chinei și Autoritatea de reglementare din China (NRFA) au anunțat că instituțiile financiare pot stabili în mod independent care este nivelul avansului minim pe care îl vor accepta în cazul creditelor auto pentru achiziționarea de autoturisme cu motoare pe benzină și vehicule propulsate cu forme noi de energie (NEV). Înainte de revizuire, vehiculele propulsate cu forme noi de energie (NEV) erau supuse unui avans de minimum 15% iar automobilele echipate cu motoare pe combustie cereau un avans de 20%.
Cu toate acestea, analiștii sunt de părere că nu este clar dacă noile reguli relaxate vor fi suficiente pentru a duce la o creștere semnificativă a cererii pentru articole scumpe cum sunt autoturismele. Piața de automobile electrice din China, cea mai mare din lume, urmează să încetinească pentru al doilea an consecutiv în 2024, pe fondul înrăutățirii contextului economic.