Ford Otosan, un parteneriat între Ford și gigantul industrial Koc, care a preluat uzina de automobile Ford din Craiova, a anunțat investiții de aproape 500 de milioane de euro în fabrica românească, pentru a pregăti producția a nu mai puțin de cinci automobile complet noi. Șeful Otosan a declarat că este foarte mulțumit de investiția din România.
Pentru a porni producția primei perechi de Ford Courier, Transit și Tourneo, Ford Craiova va opri asamblarea primului SUV produs de Ford în România. „Vom opri EcoSport în luna decembrie, pentru a pregăti liniile de la Craiova”, a declarat pentru Profit.ro Dave Johnston, numărul 2 în Ford Otosan, reprezentantul Ford în managementul companiei.
Din punct de vedere tehnic, modelele electrice vor folosi aceeași platformă, B-Platform, pe care este astăzi produs Ford Puma, însă ea va fi modificată pentru vehicule electrice.
Informația a fost transmisă în premieră de Dave Johnston, care a declarat pentru Profit.ro că toate cele șase modele și versiuni de motorizare ce vor fi produse la Craiova vor folosi aceeași platformă.
CITEȘTE ȘI FOTO Premieră în București - Nicușor Dan introduce de astăzi primul bilet 100% digital pentru transport local„Este o singură platformă care a fost adaptată pentru propulsia electrică. Cea mai mare parte a componentelor este comună”.
Johnston a declarat că, de la preluarea uzinei, vine foarte des în România și este foarte încântat atât de uzină, cât și de nivelul angajaților din Craiova. „Este o investiție importantă pentru noi și avem încredere în viitorul uzinei”.
CITEȘTE ȘI FOTO Cum arată primii 13 kilometri de pe Autostrada Sibiu-Pitești pe care s-ar putea circula din decembrie„Suntem gata să demarăm producția noii generații Ford Courier la Craiova, odată cu investițiile pe care le facem. Vom investi în modernizarea liniilor de producție și urmează să decidem dacă vom construi și o fabrică de baterii”, a declarat și Güven Özyurt, general manager Ford Otosan.
Guven conduce activitatea din zona Kocaeli a Ford Otosan, o companie care se va extinde pentru prima dată și în Uniunea European, prin intermediul uzinei din Craiova. După ce producția din România va crește la un nivel de 272.000 de unități, compania turco-americană va ajunge la aproximativ 900.000 de autovehicule produse, cea mai mare parte vehicule comerciale.
„Vom atinge 272.000 de autovehicule odată cu startul modelelor Courier. Un prag de 300.000 de automobile este unul posibil, dar dacă ajungem la ținta propusă, deja vom fi foarte aproape”, a mai spus Güven Özyurt.
CITEȘTE ȘI VIDEO Au început testele la pasajul Domnești. Când va fi deschisEl a mărturisit că a fost foarte încântat de uzina craioveană, despre care spune că din multe puncte de vedere este la același nivel tehnologic cu cele din Turcia. „Avem un grup de furnizori, aproximativ șapte companii, unii sunt deja în România, pe care vrem să-i atragem la Craiova pentru participa la producția noilor modele”, mai explică Guven impactul industrial al noii investiții estimată la 490 de milioane de euro într-o primă fază.
Ford Courier este un model complet nou, o nouă generație, care este dezvoltată chiar de inginerii Ford Otosan, în colaborare cu echipele Ford la nivel global. „Este un model la care lucrăm cu Ford, inclusiv la nivelul platformei” a explicat Alper Tekeli, Ford Otosan Engineering Director, care coordonează activitățile de dezvoltare a noilor modele în companie. În centrul de dezvoltare Ford Otosan de lângă Istanbul, modelul Courier a ajuns deja într-o fază finală din punct de vedere al designului și este pregătit pentru a intra în producție la Craiova.
CITEȘTE ȘI Dacia continuă să crească în Franța, dar și-a încetinit ritmulDupă ce modelele Courier Transit și Tourneo (de marfă și de persoane) vor începe să fie produse la Ford Otosan Craiova, va începe pregătirea pentru startul modelelor electrice. Începând cu Ford Puma, care va primi în 2024 o versiune complet electrică, urmat la scurt timp de cele două Courier, care vor deveni și ele electrice, acestea vor completa gama anunțată de Ford pentru Europa, alături de cele două modele ce vor fi produse la Koln, pe platforma MEB de la Volkswgen.
La schimb, Ford Otosan va începe în Kocaeli să producă modelul VW Transporter, pentru partenerii germani.
Ford Courier va fi lnsat în cursul anului 2023, data oficială nefiind încă stabilită. România va fi singurul loc din lume în care va fi produs acest automobil, ceea ce va ridica la patru numărul modelelor care au ca loc de producție unic România.