Înmatriculările locale de autoturisme au continuat să crească și în luna martie a acestui an, cu un procent substanțial. După primul trimestru, piața urcă vertiginos către nivelurile de acum 10 ani. Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, piața însă a scăzut.
Românii continuă să cumpere mașini noi, în detrimentul celor second hand. Înmatriculările de autoturisme au crescut și în a treia lună a anului, cu un procent foarte bun, 20,82%, mai multe mărci având chiar rezultate spectaculoase, în comparație cu anul trecut.
Dacia, cea mai vândută marcă de pe piață, a înregistrat o creștere de 47,5%, apropiindu-se de 3.000 de unități vândute (înmatriculate).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe locul al doilea s-a situat în martie Renault, care a înregistrat 927 unități, cu o creștere de 119,67% față de martie anul trecut. Ford, în schimb, deși a reușit să se mențină pe poziția a treia, a crescut cu doar 1 procent față de anul trecut.
Următoarele mărci au fost Skoda și Volkswagen, mărci obișnuite cu locurile 2 și 3. VW a fost, de altfel, una dintre mărcile în declin în luna a treia, cu numai 619 unități înmatriculate, cu circa 150 de unități mai puține. Creșteri mari au mai avut Nissan (136,5%), Toyota (61,28%) și Hyundai (51,42%).
În total, au fost înmatriculate, în martie, 9.813 autoturisme, față de 8.122 unități înmatriculate în martie 2018.
Pe primul trimestru, volumul total al autoturismelor noi a fost de 35.836, cu peste 6.000 mai multe față de anul trecut (25,11%), cifre care demonstrează că apetitul românilor pentru mașini noi rămâne în continuare ridicat. Dacia a reușit să depășească 12.000 de exemplare înmatriculate, în condițiile în care anul trecut înregistra doar 7.700 de unități, creșterea fiind de peste 56 de procente. Renault și Ford, situate pe locurile doi și trei, au avut și ele creșteri substanțiale. În general, toate mărcile de volum au crescut cu procente mai mici sau mai mari, singurul brand de volum de pe piață care a înregistrat un declin în acest an fiind VW, cu -19,39% mai puține autoturisme față de anul trecut.
În ceea ce privește mărcile premium, acestea s-au comportat diferit. Atât în martie, cât și pe întreg trimestrul, BMW a crescut, în timp ce Audi și Mercedes au scăzut.
Importurile de autoturisme second-hand și-au menținut declinul, ceea ce reprezintă o veste bună. În martie, au fost înmatriculate puțin peste 37.000 de unități, în timp ce pe întreg trimestrul s-au înregistrat 110.000 de autoturisme, cu circa 10.000 mai puține decât anul trecut.