Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și asocierea Search Corporation SRL – Mega Muhendislik Musavirlik A.S. au semnat marți un contract în valoare de 15,86 milioane lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru drumul expres Găești – Ploiești.
"Ministrul Lucian Bode a participat astăzi, 25 august 2020, la Găești, alături de prim-ministrul Ludovic Orban, alți miniștrii ai cabinetului și reprezentanți ai autorităților locale la semnarea de către conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cei ai asocierii Search Corporation SRL – Mega Muhendislik Musavirlik A.S. (Mega Engineering Consulting Inc.) a contractului de servicii Elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru drum expres Găești-Ploiești", a anunțat Ministerul Transporturilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Contractul, în valoare de 15.863.176 lei fără TVA (fonduri europene nerambursabile), are o durată de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate, șase luni pentru proiectul tehnic de eși patru luni pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procedurilor de achiziție a contractului de lucrări și în obținerea finanțării europene, scrie News.ro.
”Proiectul pentru realizarea drumului expres Găești-Ploiești va pune în valoare zona și o va conecta la marile coridoare europene de transport, la Coridorul 4 Pan European reprezentat de autostrada A1 și spre Moldova, Coridorul 9 Pan European spre Buzău, Focșani viitoarea autostradă A7. Totodată acest drum expres va fi un punct de inflexiune pentru această zonă, va fi o variantă suport mai scurtă pentru traficul care vine din zona de sud pe relația Craiova-Pitești și care poate ocoli Bucureștiul în drum spre Moldova, respectiv spre Dobrogea. Acest contract așa cum o să vi-l prezinte colegii mei, în valoare de 15,8 milioane de lei, se va întinde pe 24 de luni urmând apoi să se declanșeze procedura de licitație pentru execuția lucrărilor. Pregătim și lansăm proiecte abandonate de fostele guvernări care priveau harta infrastructurii de transport prin prisma intereselor de partid, de gașcă, și care nu abordau problematica dezvoltării rețelei de transport în mod integrat, pe baza unor analize fundamentate. Cu cât promovăm mai mult astfel de proiecte complementare marilor coridoare europene, cu atât crește gradul de conectivitate între regiuni și de mobilitatea a persoanelor și a bunurilor", a declarat ministrul Lucian Bode.
El a anunțat investiții în rețeaua de drumuri naționale care vizează drumul trans-regio A1 Titu-Bâldana-Târgoviște-Sinaia care, pe două dintre componentele sale, înregistrează evoluții importante pentru lărgirea la patru benzi pe DN7 Bâldana-Titu.
"La sfârșitul lunii mai a fost publicat în SEAP anunțul de participare pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție lucrări, iar conform calendarului Companiei de Drumuri în septembrie avem termen de depunere a ofertelor. Credem că până la sfârșitul anului, în ipoteza în care nu avem contestații, vom semna contractul de execuție pentru acest tronson. De asemenea pentru proiectul de modernizare DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia, lărgire la 4 benzi, drumul având depusă o ofertă pentru primul lot, termenul desemnat de semnate a contractului de proiectare și execuție îl estimăm pentru luna noiembrie. În încheiere, vreau să vă sigur că împreună cu managementul CNAIR vom monitoriza în permanență evoluția acestor proiecte și ne vom asigura că va exista finanțarea necesară și capacitatea administrativă, solidă pentru materializarea lor cât mai repede cu putință”, a mai spus ministrul Lucian Bode.