Consiliul Județean Constanța intenționează să reabiliteze două rute alternative spre sudul litoralului, pentru a se evita aglomerația de pe DN 39

Consiliul Județean Constanța intenționează să reabiliteze două rute alternative spre sudul litoralului, pentru a se evita aglomerația de pe DN 39
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 aug 2018

Consiliul Județean Constanța intenționează să reabiliteze două rute alternative spre sudul litoralului, pentru ca turiștii să evite aglomerația de pe DN 39. Una dintre acestea ar putea fi gata înainte de vara lui 2019, în timp ce pentru a doua termenul estimat este 2020.

Președintele Consiliului Județean (CJ) Constanța, Marius Horia Țuțuianu, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că a încercat să găsească soluții alternative la DN 39 pentru ca turiștii să poată ajunge în sudul litoralului, evitând astfel aglomerația care se formează vara între Agigea și Tuzla, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

"În sezonul estival este un întreg calvar și nu o spun eu, o spun locuitorii județului Constanța și o spun turiștii, drumul de la Constanța la Neptun sau drumul de la Constanța spre stațiunile estivale. Este acea problemă începând de la intrare în Agigea până la ieșire din Tuzla, când sunt anumite zile când se pot face și trei ore pe acea distanță. (...) Am încercat să găsim soluții de degrevare a acelui drum național. Am găsit două soluții viabile ca, pe perioada sezonului estival și în extrasezon, să degajăm acest drum și să facem alte două drumuri județene ca să lege Constanța de stațiunile din sud", a declarat președintele CJ.

FOTO Viitorul Super-Duster va avea o denumire specială, din limba latină. Când va fi lansată versiunea mai luxoasă a lui Duster CITEȘTE ȘI FOTO Viitorul Super-Duster va avea o denumire specială, din limba latină. Când va fi lansată versiunea mai luxoasă a lui Duster

El a precizat că prima variantă de ocolire pentru DN 39 este: Autostrada Soarelui A2 - DN 39 - Agigea - DN 38 - Techirghiol - DJ 393 Moșneni - DC 5 - 23 August - DN 39, tronson de aproximativ 25 de kilometri, cu aproximativ doi kilometri mai lung față de drumul vechi.

Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui A2 - Medgidia - DJ 381 - Ciocârlia de Sus - DJ 308 - Lanurile - Mereni - DJ 391 - Topraisar - DN 38 - Amzacea - DJ 392 - Pecineaga - DJ 394 - Dulcești - 23 August, acestă variantă având o distanță aproximativă de 54 de kilometri și fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN 39 spre sudul litoralului, a precizat Marius Horia Țuțuianu.

Administratorul special al Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri (RAJDP) Constanța, Lucian Lungoci, a afirmat, în conferința de presă, că pentru a începe lucrările de reabilitare este nevoie de realizarea cât mai rapidă a documentației aferente.

"Va fi nevoie de un efort comun al Consiliului Județean și al RAJDP. RAJDP să se ocupe de execuția acestor lucrări, iar Consiliul Județean să ne sprijine să obținem cât mai rapid partea de documentație. Pentru demararea lucrărilor avem nevoie de cadastrarea acestor suprafețe tronsoane de drum, avem nevoie de efectuarea unor expertize, de întocmirea unui studiu de fezabilitate, proiectare, după care trecem la execuție. Dacă toate lucrurile merg normal, undeva, să spunem, în februarie avem partea de documentație finalizată, în luna martie, imediat cum ne permite vremea, să demarăm aceste lucrări", a explicat reprezentantul Regiei de Drumuri. 

El a detaliat și problemele care sunt pe cele două rute. Astfel, în prima variantă, între Techirghiol și Moșneni este un drum de pământ pe 13 kilometri, astfel că acesta trebuie realizat de la zero.

Lucian Lungoci a precizat că, pentru cea de-a doua variantă, probleme sunt pe sectorul de drum dintre Amzacea și Pecineaga, de 11 kilometri.

"Sectorul de drum Amzacea - Pecineaga este un drum care a fost reparat în 2011. Din păcate, lucrarea nu a rezistat decât 6-7 luni. Nu ne-am apucat de această lucrare până acum deoarece am fost angrenați într-un proces cu firma care a reparat acest drum. Nu a câștigat nimeni, proiectul a fost greșit. Nu a fost un proiect aplicabil pentru situația din teren, acolo sunt particularități. Întregul sector de 11 kilometri se află în zonă cu pânză freactică la suprafață, mlăștinoasă. Trebuia tratată cu o altă soluție tehnică investiția din 2011", a explicat Lungoci.

El a precizat că prima rută alternativă la DN 39 poate fi realizată până în vara viitoare, în timp ce a doua ar putea fi gata în 2020.

Președintele Consiliului Județean a menționat că urmează să se stabilească și cât sunt costurile pentru cele două investiții. 

viewscnt
Afla mai multe despre
litoral
drum