Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunță că au fost avizate studiile de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu - Făgăraș și Buzău - Focșani. De asemenea, etapa a doua din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera este în procedură de obținere a avizului de mediu.
”Consiliul Tehnico - Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat în data de 28 Decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu - Făgăraș. Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitășile Turnu Roșu, Sebesu de Jos, Racovița, Marsa - Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagăraș și Ileni, din județul Brașov”, a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, scrie News.ro.
Autostrada are lungimea de 68,05 km și este împărțită în 4 tronsoane:
Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.
Potrivit lui Scrioșteanu, Consiliul Interministrial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național a avizat și Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostradă Buzău - Focșani - A7
Traseul Autostrăzii Buzău - Focșani începe din dreptul Municipiului Buzău (km 0+000 – km 45+460 sector aferent județului Buzău) și se termină în apropierea Municipiului Focșani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent județului Vrancea).
Autostrada are o lungime de 82,440 km și se împarte în 4 tronsoane/loturi distincte:
CITEȘTE ȘI FOTO Dispare versiunea Sandero la care au visat mulți româniLotul 1 – Buzău (Autostrada Ploiești - Buzău) și Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);
Lotul 2 – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – Râmnicu Sărat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);
Lotul 3 – Râmnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);
Lotul 4 –Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).
Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.264.022.297,33 lei cu T.V.A.
”În data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu”, a mai transmis Scrioșteanu.
Potrivit acestuia, la finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h.
După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km.
Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile.