Compania aeriană națională TAROM va retrage din flotă, anul viitor, avioanele A318, la momentul actual fiind mai multe scenarii referitoare la momentul și modul înlocuirii acestor avioane.
Profit.ro a anunțat, în primăvara anului 2021, că, odată cu livrarea, în 2023, a celor 5 aeronave de tip B737-MAX ce fac obiectul contractului de achiziție cu Boeing, vor fi înstrăinate o aeronavă B737-700 și 4 aeronave A318, urmând ca, la finalul perioadei de restructurare, TAROM să aibă în operare o flotă uniformă compusă din 21 aeronave (9 aeronave tip ATR 72 si 12 tip Boeing 737). Aeronavele MAX au început să fie livrate acum - VEZI DETALII MAI JOS
„Trebuie menționat, însă, că există la momentul actual mai multe scenarii referitoare la momentul și modul înlocuirii acestor avioane, capacitatea de transport disponibilă pe piață fiind deosebit de limitată pentru moment, iar necesitățile operaționale ale TAROM pentru 2024 fiind semnificative”, conform directorului demisionar al TAROM, citat de Agerpres.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul majorează agresiv accizele și generează scumpirea carburanților cu 10%, în 2 etapeEl mai arată că principalul parametru economic al activității companiei, venituri/pax, depășește nivelul agreat prin planul de restructurare, demonstrând astfel viabilitatea planului și înscrierea fermă a companiei pe o traiectorie economică ascendentă.
„Astfel, nu mai există niciun obstacol în aprobarea de către Comisie a ajutorului de stat pentru restructurare, cel mai probabil în trimestrul I al anului viitor, odată acest ajutor aprobat fiind exclusiv la latitudinea Guvernului României deblocarea sumelor corespunzătoare și implementarea efectivă a planului agreat”, susține directorul.
În urmă cu un an, TAROM a lansat procedurile de vânzare a șapte aeronave ATR 42-500.
Compania avea în utilizare 29 aeronave, respectiv 4 aeronave Boeing 737-700, 4 aeronave Boeing 737-300, 4 aeronave Airbus A318-111, 7 aeronave ATR 42-500, 2 aeronave ATR 72-500, 2 aeronave Boeing 737-800 NG, 2 aeronave Boeing 737-800 NG și 4 aeronave ATR 72-600.
Ieri, compania a anunțat, la câteva ore după demisia CEO-ului, că planul de restructurare a intrat în linie dreaptă și că primele doua aeronave Boeing 737 Max, care marchează modernizarea flotei companiei naționale, vor fi livra în august 2025.
TAROM anunță semnarea Scrisorilor de Intenție, după primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO OFICIAL O nouă porțiune de autostradă, deschisă. Avertisment către un constructorDemersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024, măsuri de eficiență organizațională și măsuri de optimizare a costurilor. Livrarea primelor două noi aeronave, în 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea și dezvoltarea companiei.
"Performanțele operaționale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atât Adunarea Generala a Actionarilor TAROM, care a avizat semnarea scrisorilor de intenție, cât și Consiliul Concurenței care este implicat în validarea îndeplinirii de către companie a măsurilor compensatorii necesare pentru a preîntâmpina denaturarea mediului concurențial din industria aviatică, odată cu primirea ajutorului de stat în februarie 2020.
CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la Yuanhang au lansat mașina electrică cu peste 1.000 km autonomie. Cu o singură încărcare poate merge de la București la BudapestaPrin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing, condițiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. Comisia a fost informată despre concluzionarea discuțiilor privind cele două aeronave și implicit despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare.
De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor și al Consiliului Concurenței.
CITEȘTE ȘI FOTO Gigantul Deutsche Bahn cumpără noi locomotive din România, devenind unul dintre cei mai mari clienți al Softronic din țarăÎn acest moment, TAROM intră in linie dreapta în procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, îndeplinind condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare", este mesajul companiei.
Bogdan Popescu, care a preluat conducerea companiei TAROM doar în urmă cu circa două luni, și-a dat demisia.
El a fost plecat săptămâna trecută la Bruxelles, pentru a discuta despre modificarea planului de restructurare și aprobarea ajutorului de stat.
VEZI AICI ȘI DOCUMENT - TAROM ratează intrarea pe profit în 2024, ca și plata unei rate la ajutorul de stat. Planul Guvernului pentru a salva situația
Consiliul de Administrație trebuie să se întrunească acum, la începutul anului viiitor, pentru a lua act de demisie și a desemna un interimar, până la finalizarea unei noi proceduri de selecție și numire a unui titular întreg de mandat.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul majorează agresiv accizele și generează scumpirea carburanților cu 10%, în 2 etape„Nu mai avem director general la TAROM. Și-a dat demisia. Pe 5 ianuarie va fi ședință de urgență a Consiliului de Administrație ca să ia act de demisie. Pentru asigurarea atât a unei tranziții eficiente, cât și a continuității activității TAROM, s-a decis, totodată, numirea directorului comercial Narcis Obeada în funcția de director general interimar”, arată Press House.
Șeful interimar al TAROM, Narcis Obeada, este inclusiv specialist în vânzare vopsea. El a ocupat diverse funcții în cadrul Policolor SA România.
Conform datelor analizate de Profit.ro, el a fost Commercial & Logistic Officer la RomAg Agricultural Romanian-American Project (3 ani), iar la Policolor a lucrat 12 ani, începând ca Area Sales Manager și evoluând ulterior pe pozițiile de Business Unit Manager pentru România și Bulgaria și Deputy CEO.
A mai lucrat la Novo Tech (Commercial Director) și Azur Timiș (Division Director). La TAROM lucrează din luna septembrie a acestui an, ca Chief Commercial Officer.
Bogdan Popescu a fost CEE Enterprise Sales Excellence Director la Microsoft, Head of Store Operations la Metro, Marine Products Global Supply&Portfolio Manager la Shell, General Manager la Ameropa Grains.
Bogdan Popescu