Dacia își va mări gama cu două noi modele, după anul 2025, dar ambele ar urma să fie compacte. Informația a fost anunțată de CEO-ul Renault Group, Luca de Meo, și confirmată ulterior de alți reprezentanți ai companiei, însă, între timp, au apărut informații despre un posibil al treilea model viitor al mărcii.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Succesul Dacia din ultimii doi ani i-a determinat pe șefii Renault Group să caute soluții pentru extinderea gamei, astfel încât să poată profita de întreg potențialul acestei mărci. David Durand, șeful designului mărcii Dacia, vorbește despre un posibil SUV mai mic decât Duster, după ce informația mai fusese vehiculată în presa franceză.
Publicația L’Argus l-a întrebat pe Durand, care conduce de aproximativ un an toate activitățile de design le Dacia, dacă se lucrează la noi proiecte Dacia, iar francezul a răspus clar că „explorăm mai multe piste, în segmentele în care Dacia poate avea legitimitate sau în care putem propune un produs care să respecte ADN-ul nostru și care are sens pentru uzul clienților noștri”.
Mai multe decât atât, el a identificat, deși extrem de discret, un potențial segment în care ar putea fi dezvoltat un nou model. „Nu pot să dau direcția exactă, este viitorul”, a spus David Durand, explicând că „există încă loc pentru noi proiecte”. „De exemplu, între Sandero și Duster?”, l-au întrebat jurnaliștii de la l”Argus. „Da, așa cred”, a răspuns David Durand, ridicând mare parte din misterul unui viitor model.
Designerul a mai explicat procesul prin care se naște un nou model: creatorii încep de la o idee care înseamnă un compromis între cererea din partea clienților, platforma tehnică disponibilă și echilibrul financiar. Apoi proiectul merge la ingineri, care anunță ce anume se poate face practic, din ideea designerilor „pentru un preț, o motorizare și dimensiuni” concrete.
Șeful designului Dacia a mai lăsat să se înțeleagă că Dacia nu va mai investi în automobile de mici dimensiuni, deoarece acestea nu sunt profitabile și „pentru același preț, se poate face unul mai mare”. Explicația a venit în discuția referitoare la modelul Spring, care astfel ar putea să primească o nouă generație mult mai spațioasă, la momentul la care va ajunge la finalul vieții, ceea ce înseamnă aproximativ 2027.
În ceea ce privește designul Dacia pe modelele viitoare, Durand a subliniat că ceea ce vedem astăzi pe mașinile din gamă nu se va schimba, ci va evolua. Conceptul Bigster și viitoarea generație Duster vor avea un impact major asupra a ceea ce va urma în linia Dacia, chiar dacă vor exista și diferențe între modele. Iar pentru perioada post 2035, când totul va fi electric, Dacia își va menține diferența de preț față de concurență „chiar dacă vom crește prețurile pentru că tehnologia este tot mai puțin abordabilă”.
CITEȘTE ȘI Acord semnat între Ford, Koc Holding și LG pentru fabrica de celule de baterii care va livra și la CraiovaÎn acest moment, Dacia produce cinci modele: Spring, Sandero, Logan, Jogger, Duster, însă gama va ajunge la opt modele, cu Bigster și celelalte două compacte anunțate oficial. Un model intermediar între Sandero Stepway și Duster ar putea crește gama la nouă modele, mai mult decât suficient pentru un brand accesibil precum Dacia, care ar ajunge la costuri prea mari de marketing pentru a le putea susține pe toate.