CONFIRMARE Discriminarea între șoferii de taxi și cei de la Uber-Bolt, păstrată

CONFIRMARE Discriminarea între șoferii de taxi și cei de la Uber-Bolt, păstrată
scris 17 nov 2022

Parlamentul a respins definitiv, prin vot final în Camera Deputaților, un proiect de lege care ar fi dat dreptul și autoturismelor care efectuează transport public alternativ, respectiv prin intermediul unor platforme precum Uber sau Bolt, să poată circula pe banda special amenajată pentru transportul public în comun, așa cum se întâmplă acum în cazul taximetrelor.

De ce este important: Conform legislației în vigoare, autoturismele care efectuează transport altemativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, deși efectuează un serviciu de transport public în comun. Printre aceste facilități se numără și dreptul de a circula pe benzile unice de transport în comun, pe care șoferii de taxi au în schimb dreptul să circule, efectuând același tip de transport ca autovehiculele înrolate în platformele digitale.

Urmărește-ne și pe Google News

Taxiurile pot circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora”, prevede legislația în vigoare.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
ANUNȚ Guvernul avansează un salariu minim de 3.000 lei, din care 200 lei vor fi scutiți de impozit și contribuții CITEȘTE ȘI ANUNȚ Guvernul avansează un salariu minim de 3.000 lei, din care 200 lei vor fi scutiți de impozit și contribuții

Inițiatorii proiectului subliniau că transportul altemativ cu autoturism și conducător auto reprezintă o variantă intermediară a transportului public de persoane în regim de taxi, generată de progresul tehnologic al societății, iar legislția trebuie să asigure un mediu concurențial echilibrat și un regim nediscriminatoriu în ceea ce priveste transportul persoanelor în mediul urban.

”Banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută și pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut, eliberând astfel și benzile normale pentru ceilalți participanți la trafic”, se arată în proiectul respins.

Prin urmare, proiectul prevedea posibilitatea ca șoferii înrolați în serviciile de transport alternativ să poată utiliza banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun, atunci când nu perturbă circulația.

”Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, cu excepția posibilității de a circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora”, prevedea proiectul.

DECIZIE Modificări la obligația de a accepta plăți cu cardul de către comercianți: Prag de încasări în ”numerar”, în loc de cifră de afaceri CITEȘTE ȘI DECIZIE Modificări la obligația de a accepta plăți cu cardul de către comercianți: Prag de încasări în ”numerar”, în loc de cifră de afaceri

Consiliul Legislativ a avizat pozitiv proiectul, în timp ce Consiliul Economic și Social, în are sunt reprezentate și patronatele, a dat un aviz (consultativ) negativ proiectului, cu argumentul că ”transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto nu reprezintă un serviciu public de transport, iar autoturismele care efectuează transport alternativ nu pot beneficia de acelaşi acces la banda dedicată, în mod similar autobuzelor sau taxiurilor”. Și Guvernul Ciucă a transmis că nu susține proiectul. 

Proiectul legislativ, prezentat anterior de Profit.ro, a fost inițiat de 9 deputați USR.

După ce a fost respins de Senat în luna martie, Profit.ro a anunțat în luna mai că deputații din comsiiile de specialitate i-au întocmit raport de respingere pentru votul final din Camere Deputaților.

Recent, la votul final asupra proiectului va aparține din Camerei Deputaților, proiectul nu a mai fost susținut nici măcar de inițiatorii acestuia, doar 21 de deputați neafiliați, din grupul fostului lider liberal Ludovic Orban, abținându-se de la vot, în timp ce doi deputați neafiliați au votat împotriva respingerii.  

 

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
bolt
sofer
taxi
banda
unica
transport
comun
facilitate
circulatie