Informațiile prezentate de Profit.ro referitoare la proiectul celui de-al doilea SUV în gama Dacia sunt confirmate de publicația franceză l’Argus. Este vorba despre proiectul noii generații Lodgy, care ar fi trebuit să aibă lansarea anul acesta, odată cu cea a lui Dokker. Premiera poate fi însă amânată pentru 2021.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Povestea monovolumului Lodgy este deja cunoscută: lansat în 2012, împreună cu Dokker, Lodgy a apărut la apusul acestei categorii de caroserii, MPV-urile. Având un design mai puțin reușit și fără să asigure prea mari performanțe, Lodgy a sfârșit cu cifre de vânzări modeste, care au contribuit inevitabil la decizia șefilor Renalut de a schimba radical următoarea generație. Primele informații apărute cu mai mulți ani în urmă au făcut referire încă de atunci la un posibil SUV, un „Grand Duster”, cum a fost supranumit.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dat fiind faptul că o „lungire” a caroseriei Duster, cu tracțiune integrală, ar fi fost costisitoare, proiectul a fost regândit. Lodgy avea nevoie de un design potrivit cu cererea pieței: SUV. La asta au lucrat designerii Renault în ultimii ani, astfel încât Dacia să beneficieze de un al doilea SUV în gamă fără costuri prea mari de dezvoltare. Trăsăturile lui vor fi atractive: dimensiuni mai mari decât Duster, versiune cu 7 locuri și motoarele preluate de la SUV-ul vândut în prezent de Dacia. Singura discuție este legată de platforma pe care este dezvoltat acest model.
Potrivit informațiilor Profit.ro, viitorul înlocuitor al lui Lodgy va avea aceeași platformă pe care este construit astăzi Duster, la fel și viitorul Dokker, spre deosebire de noile Sandero și Logan, care vor migra la CMF-B low-spec, destinată gamei Acces. Totul ține, până la urmă de costuri și de volumul vânzărilor. Francezii de la Argus susțin că și Lodgy va trece la noua platformă, care ar trebui însă să beneficieze de o variantă cu ampatament crescut. Actuala generație Lodgy are propria platformă, rezultată din modificarea vechii B0, moștenită de la Clio și îmbunătățită de-a lungul anilor. Lungimea viitorului SUV în care se va transforma Lodgy va fi apropiată de actualul model: 4,5 metri lungime, ampatament 2,8 metri, mai mare decât cel al lui Duster.
Pentru a marca schimbarea de spirit la noua generație Lodgy, Renault ar putea apela la un nou nume, astfel încât să sublinieze noutatea mașinii.
CITEȘTE ȘI FOTO Noua marcă Jetta a grupului VW, gata să concureze Dacia pe piețele lumiiReferitor la motorizări, francezii amintesc despre posibilitatea introducerii unui motor hibrid și pe acest model, din rațiuni de emisii și de respectare a normelor europene. Cu toate acestea, motoarele hibride vor avea nevoie de timp pentru a nu concura modelele mărcii Renault.
Dacia are, în acest moment, o serie de noutăți pe care le pregătește, iar criza indusă de pandemie nu a făcut decât să îngreuneze planurile Renault. Despre Lodgy și Dokker se știa că ar fi trebuit să fie lansate la Geneva, însă planurile au fost amânate. Este posibil ca trecerea pe noua platformă să fie motivul amânării, dar la fel de bine condițiile economice să fie cele care au decis. Ce este cert este faptul că Sandero și Sandero Stepway sunt cele mai avansate pentru lansare, posibil și Logan, alături de ele. Dat fiind faptul că Salonul Auto din Paris nu se va mai ține, este de așteptat să se desfășoare un eveniment propriu al mărcii cu aceste două modele. Abia apoi ar putea fi prezentate Lodgy și Dokker, pentru ca în 2021 să vină rândul modelului electric, Spring, al cărui prototip a fost prezentat în această primăvară.
Dacia Lodgy este fabricat în Maroc unde este de așteptat să fie produs și în continuare, alături de noul Dokker.