Volkswagen este pe drumul stabilit în urmă cu aproximativ un an, în timpul negocierilor cu sindicatele, respectiv de reducere a personalului cu până la 35.000 de persoane.
Reducerilor vor fi realizate în special prin plecări voluntare, pensionare anticipată și blocarea posturilor la expirarea contractelor temporare.
Zece unități de producție ale grupului au fost menționate în timpul negocierilor și la final, în acordurile semnate de patronat cu sindicatele.
Reducerea locurilor de muncă a început deja, după cum au declarat reprezentanții companiei, fiind încheiate acorduri cu peste 25.000 de persoane. Aceștia urmează să-și înceteze activitatea în uzinele respective în anii următori, în funcție de tipul de contract, până în 2030.
Până la acest moment, numărul celor care au încetat deja să lucreze în cadrul VW Group a ajuns la 11.000 de persoane.
În perioada următoare, ținta companiei este să încheie acorduri și contracte cu alte până la 10.000 de persoane, care să ridice numărul total al celor care vor pleca la 35.000 de persoane.
CEO-ul VW, Thomas Schafer, susține că a reușit să reducă deja costurile de producție în trei dintre uzinele mărcii cu aproape 30%. Este vorba despre fabrica principală, din Wolfsburg, și cele două uzine de mașini electrice, din Emden și Zwickau, unde sunt produse ID.3, ID.4 și ID.5.
Conform datelor VW, cele mai multe încetări ale contractelor sunt până acum cele cu pensionare anticipată sau cu pensionare tranzitorie până la atingerea vârstei de pensionare. Au existat și o serie de rezilieri de comun acord, în toate cazurile fiind acceptate oferte financiare considerate avantajoase.
Odată cu reducerea personalului, Volkswagen își va reduce și organismele de conducere pentru o viteză de decizie mai ridicată. De asemenea, Consiliul Întreprinderii se va diminua proporțional.
Conducerea Volkswagen Group a declarat la momentul începerii procesului de restructurare că este nevoie ca producătorul să se adapteze la noua realitate a pieței auto din Europa, care presupune dispariția a circa 2 milioane de vehicule anual, ceea ce pentru VW, care are cea mai mare cotă de piață din Europa, se traduce printr-un minus de circa 500.000 de vehicule anual.













