Compania Națională Aeroporturi București anunță, într-un moment în care aderarea Româniiei la Schengen este blocată de Austria, semnarea cu o companie austriacă a celui mai mare contract de investiții din ultimii 10 ani, respectiv peste 300 de milioane de lei pentru creșterea capacității operaționale a infrastructurii Aeroportului Henri Coandă.
”CNAB a semnat contractul de «Sistematizare a suprafeței de mișcare a AIHCB în vederea creșterii capacității operaționale și asigurării conformării cu prevederile Reg UE. 139/2014 – Etapa I». Investiția vizează lucrări de amploare la mai multe căi de rulare a aeronavelor: November, Papa, Victor, Whiskey, Charlie, precum și la Platforma nr. 2 – la amplasamentul existent și extindere până la calea de rulare Delta”, a transmis CNAB.
Sursa citată a precizat că lucrările vor crește capacitatea operațională a Aeroportului Henri Coandă, pentru optimizarea condițiilor de operare a aeronavelor pe căile de rulare, precum și pentru majorarea numărului de poziții de parcare, scrie News.ro.
”Lucrările se înscriu în strategia de conformare la specificațiile de certificare aplicabile pentru condițiile de operare la AIHCB, prevăzute în Regulamentul Uniunii Europene nr. 139/2014 al Comisiei Europene privind stabilirea cerințelor tehnice și a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri”, a mai predcizat compania.
Contractul, în valoare de 307.967.842,92 lei, fără TVA, a fost adjudecat de SC PORR CONSTRUCT și prevede servicii proiectare și asistență în valoare de 18.227.000 lei și lucrări propriu-zise de execuție în valoare de 289.740.842,92 lei.
Lucrările de execuție se vor finaliza în 24 de luni și vor avea, potrivit companiei, o garanție-record de 109 luni.
Compania Națională Aeroporturi București a inițiat deja demersurile pentru realizarea Etapei a II-a a modernizării și creșterii capacității operaționale a infrastructurii la Aeroportul Henri Coandă, care vizează în continuare ample lucrări la căile de rulare Alpha, Bravo, Golf, precum și modernizarea și extinderea Platformei nr. 1 și Platformei nr. 2 spre sud.