Compania de închirieri auto Hertz cere protecția falimentului în SUA din cauza COVID-19

Compania de închirieri auto Hertz cere protecția falimentului în SUA din cauza COVID-19
scris 23 mai 2020

Compania de închirieri auto Hertz a solicitat protecția falimentului în SUA, după ce pandemia i-a distrus afacerea, transmite BBC. Compania, care obține o mare parte din venituri din închirieri de mașini la aeroporturi, a declarat că a fost afectată de scăderea accentuată a călătoriilor globale.

Va continua să funcționeze în timpul restructurării datoriilor. Operațiunile internaționale ale Hertz în Europa, Australia și Noua Zeelandă, precum și francizele sale din SUA nu sunt afectate.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Cum știi dacă stai de vorbă cu un profesionist: 6 indicii ale croitoriei bespoke autentice CITEȘTE ȘI FOTO Cum știi dacă stai de vorbă cu un profesionist: 6 indicii ale croitoriei bespoke autentice

Compania, care a început să funcționeze în urmă cu un secol în Chicago cu câteva mașini Fort T, a concediat deja 20.000 de angajați, echivalentul a aproximativ jumătate din forța sa de muncă globală, ca răspuns la pandemie.

Potrivit datelor din dosar, citate de presa americană, Hertz dispune de 1 miliard de dolari cash pentru a-și continua operațiunile din subsidiarele sale, atât cea principală de închiriere mașini, cât și Dollar, Thrifty, Firefly, Hertz Car Sales și Donlen, însă precizează că va fi, probabil, nevoie de mai mulți bani pentru a funcționa.

Bringo oferă livrare gratuită personalului medical și vârstnicilor CITEȘTE ȘI Bringo oferă livrare gratuită personalului medical și vârstnicilor

Cererea înaintată către tribunal arată că Hertz dispune de 25,8 miliarde dolari în active și 24,4 miliarde datorii. Cei mai mari creditori sunt IBM și Lyft Inc, companei de ridesharing care operează o aplicație de transport.

Hertz, unul dintre cei mai mari clienți de flote ai celor trei constructori auto din Detroit, deținea anul trecut 567.600 de vehicule numai în SUA și 204.000 în restul piețelor. Durata medie de deținere a vehiculelor a fost de 18 luni în SUA și 12 luni la nivel internațional.

„Creierul” operațiunilor care coordonează intervențiile în caz de dezastre, echipat cu aparatură de ultimă generație în valoare de peste 500.000 de lei provenind din donații CITEȘTE ȘI „Creierul” operațiunilor care coordonează intervențiile în caz de dezastre, echipat cu aparatură de ultimă generație în valoare de peste 500.000 de lei provenind din donații

Furnizorii cei mai mari de automobile ai Hertz au fost GM (21%), Fiat Chrysler (18%), Ford (12%), Kia (10%), Toyota (9%), Nissan (7%) și Hyundai (5%), potrivit datelor din dosarul de insolvență.

Compania precizează că a început concedierile din martie, după introducerea măsurilor de restricționare a circulației, însă lipsa de bani a făcut să nu poată achita la timp mai multe rate „substanțiale” de leasing.

Compania precizează că nu mai poate face condițiilor dificile din piață, până la o eventuală revenire a pieței de rent-a-car. Spre deosebire de alte companii, Hertz prefera să dețină mașinile în proprietate și să le vândă atunci când cererea pieței scădea, însă în acest moment au scăzut atât cererea de închirere, cât și achiziția de mașini rulate.

Hertz a fost fondată în 1918, în Chicago și deține 12.400 de centre de închirere în toată lumea. Principalul acționat este miliardarul Carl Icahn, care deține 38,89% din companie. El este unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii, al 26-lea în clasamentul Forbes 400 din 2020. A fost consilier financiar al lui Donald Trump, în 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
hertz
covid-19
faliment