Compania chineză de vehicule electrice Zeekr va lansa primul său SUV în China luna viitoare, mai ieftin cu 1.400 de dolari față de vehicului Model Y al Tesla, transmite CNBC.
Zeekr 7X, la prețul de 239.900 de yuani (33.829 USD), este primul SUV electric de dimensiuni medii al producătorului chinez de vehicule electrice și va fi lansat pe 20 septembrie, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este cel mai recent vehicul electric chinezesc care concurează Model Y al Tesla, care este concurat și de Xpeng și Nio.
Zeekr plănuiește să livreze 7X la nivel global până la sfârșitul acestui an. Producătorul a spus că lansarea a fost direcționată către piețele globale, dar nu a specificat regiunile.
SUV-ul Zeekr 7X cu cinci locuri vine cu două opțiuni de baterie care permit utilizatorilor să conducă între 605 și 780 de kilometri cu o singură încărcare.
Dezvoltate de inginerii Zeekr, bateriile cu fosfat litiu-ion au nevoie de 10,5 minute pentru a se încărca în proporție de 75%, a spus compania.
Zeekr a spus în trecut că cele mai recente baterii ale sale oferă cea mai rapidă încărcare din lume, depășind-o pe cea a lui Tesla.
Compania a spus că dorește să depășească Model Y al Tesla, tot un cu cinci locuri, cu noul 7X, care poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3,8 secunde.
Model Y al Tesla, al cărui preț pornește de la 249.900 de yuani (35.240 USD), este unul dintre cele mai vândute vehicule electrice din China, conform datelor publicate de utilizatorul Tslachan pe X.
Piața vehiculelor electrice din China se află într-un război intens al prețurilor. Chiar săptămâna asta, Xpeng a lansat pe piața mașinilor de serie gama Mona M03, cu modele care pornesc de la mai puțin de 17.000 USD.
În luna mai, marca chineză Nio a lansat o marcă cu costuri mai mici, Onvo, cu mașini la prețuri cu 4.000 de dolari mai ieftine decât Model Y al Tesla.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Suedezii de la Holmbergs, unul din marile nume în domeniu, cer insolvența afacerii din România - dusă de familia Cepalis în Topul Europei - după 4 ani de la cumpărareLa începutul lunii martie 2024, Xiaomi a lansat vehiculul SU7 la 215.900 de yuani (30.408 USD), pentru a depăși prețul Tesla Model 3 la 245.900 de yuani (34.676 USD).
CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a recunoscut atunci că prețurile însemnau că fiecare mașină va fi vândută în pierdere.
Pe măsură ce producătorii chinezi de vehicule electrice continuă să lanseze noi modele la un preț mai ieftin, pare din ce în ce mai greu pentru producătorul american de automobile să-și mențină avantajul competitiv.
Un studiu inițial al calității din 2024 în SUA, lansat în iunie anul acesta, a arătat că Tesla pierde poziția de lider chiar și față de producătorii auto consacrați, din cauza preocupărilor legate de calitate.
Pe de altă parte, Tesla a scăpat relativ mai ușor cu tarifele impuse de UE asupra importurilor sale din China - la 9% în comparație cu producătorii de automobile chinezi, în special față de cele uriașe, de 36%, impuse SAIC.
Prețurile din China ale Tesla Model Y nu s-au schimbat timp de nouă săptămâni consecutive.
În iulie, Zeekr a vândut 15.655 de mașini, o creștere de 30% de la an la an, în timp ce Tesla a vândut 46.227 de mașini, o creștere anuală de 47%.
Zeekr a intrat, de asemenea, în Hong Kong luna trecută, iar compania intenționează să lanseze acolo o versiune cu volan pe dreapta a 7X, anul viitor.