Producătorul chinez de automobile electrice Nio analizează posibilitatea construirii unei rețele de dealeri auto în Europa, pentru a accelera vânzările pe această piață, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.
Nio este un rival al producătorului american Tesla grație modelelor premium lansate în luna noiembrie 2021. La finele anului trecut, Nio a intrat pe piețele din Germania, Țările de Jos, Suedia și Danemarca oferind clienților posibilitatea de a cumpăra automobile electrice direct din magazinele sale sau online, fie să închirieze automobilele pentru o perioadă începând de la o lună, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sursele citate de Reuters susțin că în prezent Nio analizează posibilitatea unor rețele de dealeri pe principalele piețe europene, după ce luna trecută președintele companiei a spus că vânzările din Europa nu se ridică la înălțimea așteptărilor.
Planurile Nio vin într-un moment în care alți producători chinezi de automobile electrice, inclusiv Xpeng, Zeekr și BYD, încearcă să se extindă în mod agresiv în Europa, unde își pot vinde automobilele la prețuri mai mari decât pe piața chineză.
O sursă a dezvăluit că Nio a descoperit faptul că Europa are "particularitățile" sale, fără a oferi alte detalii, dar a adăugat că producătorul chinez are de gând să se extindă în mai multe țări europene. Potrivit postărilor de pe Linkedin, Nio a început să facă angajări în Franța, Italia, Ungaria, Elveția și Austria.
În replică, Nio a informat că nu există modificări în ceea ce privește metodele sale de marketing și vânzări în Europa adăugând că rămâne angajată în construirea unei rețele de vânzări directe.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Citroen devine tot mai mult un rival puternic al mărcii Dacia. Nou model electric lansat, cu un preț apropiat de Dacia SpringÎnsă, planurile Nio de a se extinde puternic pe piața din Europa vin într-un moment în care Comisia Europeană analizează posibilitatea de a introduce tarife vamale suplimentare la importurile de automobile electrice chineze, în ideea de a-i proteja pe producătorii europeni.
Nio, care se situează pe locul nouă în rândul producătorilor chinezi de automobile electrice și hibride, nu oferă cifre detaliate cu privire la vânzările sale în Europa. Luna trecută, președintele Nio, Qin Lihong, a spus că informațiile din presa chineză conform cărora Nio a vândut 832 de vehicule în Europa în primul semestru din 2023 sunt incorecte, adăugând că cifrele reale sunt de trei-patru ori mai mari. Chir și așa, Qin Lihong a spus că nu este mulțumit de volumele actuale de vânzări.
Pe piața din China, Nio nu utilizează dealeri și în schimb se bazează pe un model de vânzări directe similar cu cel inventat de Tesla. La finele lunii septembrie, constructorul chinez avea 137 Nio Houses, inclusiv șase în Europa, unde compania își afișează automobilele și oferă posibilitatea unor teste potențialilor clienți.