Comisia Europeană a obținut o autoritate mai mare în aprobarea modelelor de automobile în UE, după scandalul VW

Comisia Europeană a obținut o autoritate mai mare în aprobarea modelelor de automobile în UE, după scandalul VW
scris 20 apr 2018

Comisia Europeană a obținut o autoritate mai mare în aprobarea modelelor de automobile în UE, potrivit unei noi legi care are rolul să prevină repetarea scandalului emisiilor automobilelor diesel ale grupului german Volkswagen, relatează Bloomberg.

Executivul UE aobținut dreptul de a amenda producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul neconform și să impună rechemări, în cadrul unei supravegheri mai centralizate a pieței aprobată joi de Parlamentul European, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Noua lege permite Comisiei Europene să acționeze mai mult ca o Agenție de Protecție a Mediului.

Proprietarii de mașini scapă de obligația de a publica în Monitorul Oficial pierderea, furtul sau distrugerea cărții de identitate a vehiculului CITEȘTE ȘI Proprietarii de mașini scapă de obligația de a publica în Monitorul Oficial pierderea, furtul sau distrugerea cărții de identitate a vehiculului

Alături de o măsură luată anul trecut de UE, ca măsurarea emisiilor automobilelor să aibă loc și în condiții reale de circulație nu doar în laboratoare, reformarea regulilor referitoare la autorizarea modelelor de vehicule marchează cea mai amplă reacție a blocului comunitar la scandalul în care VW a recunoscut în 2015, în SUA, că a instalat pe automobilele diesel softuri ilegale pentru reducerea emisiilor în timpul testelor.

”Această reformă îmbunătățește cu adevărat sistemul de testare a automobilelor. Creșterea implicării UE va preveni ca autoritățile de reglementare naționale să acorde un tratament preferențial propriilor producători”, potrivit unui comunicat al Organizației Europene a Consumatorilor, din Bruxelles.

Cazul VW, descoperit în SUA și care a dus la rechemarea a 8,5 milioane de vehicule diesel în UE, a provocat o criză a producătorului auto german și a determinat Europa să acopere lacunele legislative.

Subiectul este sensibil în Europa din punct de vedere politic, în condițiile în care aproximativ jumătate din automobilele din regiune sunt diesel, pentru că provoacă o poluare mai mare decât cele pe benzină, în timp ce au un impact mai mic asupra încălzirii globale. Un alt motiv este că multe state membre au avut probleme să respecte obiectivele referitoare la reducerea poluării, stabilite pentru scăderea numărului de îmbolnăviri și decese premature.

Guvernele UE au semnalat deja sprijinul pentru noua lege, în urma unui acord convenit în decembrie cu Parlamentul UE, aprobarea oficială urmând să aibă loc pe 22 mai.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
masini