CNAIR SA spune că a scos la licitație în acest an proiecte de 13,8 miliarde de lei, finanțate din fonduri europene

CNAIR SA spune că a scos la licitație în acest an proiecte de 13,8 miliarde de lei, finanțate din fonduri europene
scris 9 sep 2017

CNAIR SA a scos la licitație în acest an proiecte în valoare de 13,8 miliarde de lei fără TVA, finanțate din fonduri europene, iar "prioritatea absolută" este în acest moment Autostrada Sibiu-Piteșt. De asemenea, sunt în pregătire proiecte de infrastructură rutieră în valoare de 17,6 miliarde de lei fără TVA, care urmează să fie lansate în licitație publică anul acesta, susține compania.

Potrivit CNAIR, prioritatea absolută a companiei este Autostrada Sibiu-Pitești, parte importantă a Coridorului IV Pan-European, iar în acest context au fost scoase la licitație în acest an contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1 și 5 ale acestui proiect "de o importanță majoră pentru economia României". Până la sfârșitul anului, CNAIR SA vrea să scoată la licitație și  documentațiile pentru proiectarea și execuția loturilor 2, 3 si 4  ale acestei autostrăzi, după ce, împreună cu Institutul Geologic Român, va pune la punct documentația premergatoare.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania a mai scos la licitație proiectarea și execuția celor patru loturi ale Drumului Expres Craiova- Pitești, cu o lungime totală de 121 de kilometri, scrie News.ro.

DOCUMENT În ciuda promisiunii premierului Tudose, autostrada Pitești-Sibiu nu va fi terminată până în 2020. Termenul cel mai optimist ar fi 2022 CITEȘTE ȘI DOCUMENT În ciuda promisiunii premierului Tudose, autostrada Pitești-Sibiu nu va fi terminată până în 2020. Termenul cel mai optimist ar fi 2022

CNAIR spune că podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru care a fost scos la licitație anul acesta contractul destinat proiectării și execuției, reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură lansat în ultimii 27 de ani în România, iar după ce va fi construit podul se va număra printre primele cinci din Europa ca deschidere centrală (1.120 de metri).

Lărgirea la patru benzi a actualei Centuri a Capitalei pe sectorul DN 2 - A2, proiect care pevede demararea unor lucrări de execuție, reprezintă, de asemenea, "un pas important" pentru îmbunătățirea fluenței traficului periurban și de tranzit în zona de nord a Bucureștiului și tot pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație pe Centura de Nord a Capitalei a fost lansată în acest an licitația pentru proiectarea și execuția Pasajului de la Mogoșoaia, mai susține compania.

Pentru eliminarea punctelor de conflict rutier în cele mai importante zone ale Centurii de Sud a Bucureștiului, CNAIR SA spune că a lansat în licitație publică documentația pentru proiectarea și execuția pasajelor Berceni și Oltenița și, configurate ca sensuri giratorii suspendate, cele două pasaje vor îmbunătăți desfășurarea circulației în aceste zone.

Unul din cele mai importante proiecte pentru Capitală este Noua Autostradă de Centură, cunoscută și sub denumirea de Ringul 0, proiect care a fost la rândul său scos la licitație publică anul acesta. Sectorul de Sud, postat în SEAP, face parte din noul Inel de Centură a Capitalei și va fi similar  proiectelor destinate  fluidizării circulației în zona metropolelor europene, mai spune CNAIR într-un comunicat de presă transmis sâmbătă.

Printre obiectivele de infrastructură pentru care CNAIR SA a scos la licitație anul acesta contracte de proiectare și execuție se mai numară: Varianta de ocolire Timișoara Sud, finalizarea Autostrăzii Brașov–Tg. Mureș-Cluj- Oradea (loturile 1,2,3 - Suplacu de Barcău-Borș), lărgirea la 4 benzi a DN7 (Bâldana – Titu) și Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad.

Tot în acest an, compania a lansat licitații publice pentru elaborarea unor Studii de Fezabilitate și Proiecte Tehnice destinate construcției Drumurilor de mare viteză Focșani – Bacău, Ploiești – Buzău, Bacău – Pașcani și Buzău – Focșani. A fost postată pe SEAP și documentația destinată elaborării Studiului de Fezabilitate și  Proiectului Tehnic pentru construcția drumului de legătură între A3 (Autostrada București-Ploiești) și Aeroportul Henri Coandă.

CNAIR SA mai spune că are în pregatire proiecte de infrastructură rutieră în valoare de 17,6 miliarde de lei fără TVA, care  urmează să fie lansate în licitație publică anul acesta.

Alături de documentația pentru loturile 2, 3 și 4 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești se mai află în elaborare contracte pentru  proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, a  sectorului Nădașelu – Mihaești, aferent Autostrăzii Transilvania și a Sectiunii E, aferentă Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj- Deva.

De asemenea, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere a solicitat și a primit anul acesta aprobări de finanțare de la Comisia Europeana pentru proiectele autostrăzilor Timișoara – Lugoj și Lugoj- Deva (sector Dumbrava – Deva), precum și pentru reabilitarea DN6. La ora actuală se află în analiză la Comisia Europeană cererea de finanțare pentru reabilitarea DN76.

Conform sursei citate, în acest an vor fi trimise Comisiei Europene cereri de finanțare pentru proiectele autostrăzilor Câmpia Turzii–Ogra–Târgu Mureș și Sebeș – Turda (faza II). 

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
licitatie