CNAIR a emis notificarea de executare constructorului Salini Impregilo pentru achitarea sumelor decise de tribunal

CNAIR a emis notificarea de executare constructorului Salini Impregilo pentru achitarea sumelor decise de tribunal
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 dec 2019

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, marți, că a transmis antreprenorului Salini Impregilo notificarea pentru plata sumelor de 90,72 milioane lei și 152.025 dolari americani în termen de 5 zile, actualizate cu dobânda legală de la data pronunțării, sume decise de Tribunalul Arbitral.

Tribunalul Arbitral a emis hotărârea arbitrală finală în octombrie 2019, în litigiul dintre Salini Impregilo. în calitate de „Reclamantă”, și CNAIR, în calitate de „Pârâtă” în procesul pentru contractul de proiectare și execuție a Autostrăzii Orăștie-Sibiu, lot 3, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Autostrada a fost supranumită ”autostrada scufundată” din cauza problemelor grave de structură care au apărut la câteva luni de la inaugurare.

Alstom a încheiat un contract nou de mentenanță cu Metrorex. \ CITEȘTE ȘI Alstom a încheiat un contract nou de mentenanță cu Metrorex. "Bucureștenii vor continua să circule cu metroul"

Tribunalul a admis cererea reconvențională a CNAIR pentru plata de către Salini Impregilo a sumei de 90,72 milioane lei, reprezentând penalități de întârziere, astfel cum sunt prevăzute de dispozițiile sub-clauzei 8.7 [penalități de întârziere] din contractul semnat între părți.

”De asemenea, decizia obligă Salini Impregilo SpA să ramburseze CNAIR suma de 152.025 dolari americani, cu titlu de costuri arbitrale, cu dobânda legală de la data Hotărârii Arbitrale Finale până la plata efectivă de către Reclamantă”, se arată în comunicat.

Lotul 3 a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale, în prezența premierului Victor Ponta la acel moment, candidat pentru funcția de președinte al statului.

În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porțiune de câteva sute de metri a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri și denivelări grave pe carosabil.

Contractul dintre fosta CNADNR și grupul italian Impregilo, care a devenit ulterior Salini Impregilo, în vederea construirii celor 22 de kilometri ai lotului 3, a fost semnat în 2011 și a fost reziliat în ianuarie 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
salini impregilo