Chinezii vor fi mai numeroși decât mărcile germane, la singurul salon internațional auto din Germania, care începe pe 4 septembrie. În absența brandurilor europene, altele decât cele ale companiilor locale, mărcile din China au decis să folosească evenimentul pentru a-și lansa ofensiva europeană.
Dacă în 2021, la prima ediție din Munchen a salonului IAA organizat de asociația germană a constructorilor auto, publicul a fost surprins de numărul mare de mărci chinezești, anul acesta este de așteptat ca prezența brandurilor din China să domine pur și simplu evenimentul auto din orașul bavarez, dat fiind faptul că numărul acestora s-a dublat față de 2021, potrivit informațiilor VDA. Mărci devenite celebre, precum BYD, MG Motor (aparținând SAIC), Xpeng, Leapmotor, Dongfeng, dar și mărci mai puțin cunusocute, cum sunt Seres, HiPhi (parte din Human Horizons), Chuzhou Jiayuan, Gaius Automotive (din Taiwan) la care se adaugă companii producătoare de componente și baterii, precum CATL, Guangdong Greenway, Guchen sau Farasis, vor avea standuri în pavilionul expozițional, dar și în zona centrală a orașului, acolo unde vor fi organizate showroom-uri mobile. Și Aurobay, compania aparținând Geely - alături de care divizia Horse a Renault va forma noua companie de motoare și cutii de viteze – va fi prezentă la Munchen.
În plus, pe traseul care leagă cele două zone ale salonului, mărcile chinezești și-au programat deja teste cu toate modelele disponibile în Europa, gata să le pună la dispoziția clienților germani. BYD, de exemplu, cel mai mare constructor auto din lume de automobile electrificate, are în program teste cu modelele din gama europeană, Seal, Dolphin, Atto 3 și Han, are stand în piață, în Odeonsplaz, în care vor fi expuse 20 de automobile (față de numai 10 ale BMW), chiar lângă marile mărci germane, are stand în pavilionul expozițional, unul dintre cele mai mari, și este prezentă și la Summitul IAA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și pentru ca totul să se transforme într-un eveniment (aproape) complet chinezesc, industria auto din China a decis ca ediția din acest an a World New Energy Vehicle Congress, congresul producătorilor de mașini electrificate din China, să se desfășoare tot la Munchen. În echipa constructorilor europeni, prezența va fi limitată: VW Group, BMW și Mercedes-Benz vor reprezenta industria auto germană, împreună cu Opel (singura marcă de la Stellantis) și Ford, care are sediul european în Koln. Pe lângă acestea, Renault va face notă discordantă, pentru că va fi singura marcă non-germană de la salon.