Cele mai mari trei companii aeriene de stat din China au anunțat planuri de a cumpăra un total de aproape 300 de avioane Airbus, aceasta fiind cea mai mare comandă de avioane făcută de transportatorii chinezi de la începutul pandemiei și un impuls major pentru producătorul european de aeronave pe o piață cheie, transmite Reuters.
Air China și China Southern Airlines au anunțat în comunicate separate la bursă că vor cumpăra fiecare 96 de avioane din familia A320neo, în valoare de 12,2 miliarde de dolari la prețuri de listă, scrie News.ro
China Eastern Airlines va cumpăra 100 de avioane de același tip, în valoare de 12,8 miliarde de dolari, se arată în comunicat.
Companiile aeriene majore primesc de obicei reduceri substanțiale la prețurile de listă, iar China Eastern a spus că reducerile sunt mai mari decât de obicei.
Acțiunile Airbus au crescut cu peste 3% în urma informației, în timp ce acțiunile rivalului american Boeing au scăzut cu 1,2%.
Livrările vor avea loc din 2023 până în 2027, cea mai mare parte fiind așteptată din 2024.
Air China a spus că achiziția sa va reprezenta o creștere cu 10,4% în ceea ce privește capacitatea, în timp ce China Southern se așteaptă la o creștere a capacității cu 13%.
China Eastern a declarat că noile avioane cu corp îngust vor fi desfășurate în mare parte pe rute interne și pe zboruri către țări învecinate precum Japonia, Coreea de Sud și Asia de Sud-Est.
Airbus a spus că comenzile au demonstrat un impuls pozitiv de redresare și perspectivele prospere pentru piața aviației din China.
Companiile aeriene au spus că comenzile sunt supuse aprobării acționarilor.
Industria aeriană din China, care a fost lovită puternic după ce autoritățile au închis mega orașul Shanghai în aprilie, și-a revenit constant în ultimele săptămâni.
De asemenea, sectorul a fost afectat de prăbușirea mortală a unui avion Boeing 737-800 în estul Chinei, în martie, ucigând 132 de persoane la bord, în cel mai grav dezastru aerian din ultimii 28 de ani.
Avioanele 737 MAX, cele mai utilizate avioane Boeing, nu au reluat încă zborurile comerciale în țară, chiar dacă operatorii aerieni au efectuat zboruri de testare după ce autoritatea de reglementare a aviației din China a ridicat un ordin de consemnare la sol la sfârșitul anului trecut.
Înainte ca MAX să fie blocat în urma accidentelor din Indonezia și Etiopia, Boeing vindea un sfert din avioanele pe care le construia anual cumpărătorilor chinezi, cei mai mari clienți ai săi.
China este, de asemenea, în proces de certificare a aeronavei sale C919 cu corp îngust, care este de așteptat să fie finalizată până la sfârșitul acestui an.