Standardele naționale impuse în China pentru reciclarea bateriilor care echipează vehiculele electrice și hibrid au început testele pilot iar rezultatele sunt mai mult decât încurajatoare, pentru că materialele de bază, cobalt și mangan, au fost recuperate în procent de 99,6%. În total au fost aprobate 22 de proceduri de recuperare care înseamnă totalitatea procedurilor de gestionare, demontare și recuperare a materialelor care se regăsesc într-o baterie.
În bateriile cu litiu, procentul de recuperare din standardele aprobate au ajuns la 96,5%, un procent care permite economii substanțiale companiilor, nu doar o gestionare ecologică și sustenabilă.
China a creat o autoritate națională în subordinea Ministerului Industriei și Tehnologiei care are ca obiect de activitate standardizarea procesului de reciclare a bateriilor și coordonează actori din zona de furnizori de materii prime, producția de baterii, dezmembrare și reciclare, atât în industria auto, cât și în alte industrii de transport și stocare de energie.

Avansul tot mai mare al propulsiei electrice în industria auto a generat o problemă serioasă la nivel global privind reciclarea bateriilor uzate și a materiilor prime ce pot fi recuperate din aceste baterii, nu doar prin prisma poluării, ci și din cea a eficienței economice, care ar putea să genereze economii substanțiale companiilor producătoare.
China este de departe cel mai mare producător de baterii pentru vehicule din lume, CATL având aproape jumătate din producția globală, fiind urmată de BYD, China acoperind peste 80% din producția de baterii.

În același timp, China asamblează aproximativ 70% din totalul vehiculelor electrice la nivel global, cele mai multe dintre acestea fiind vândute pe piața internă.
Acest lucru a început să genereze deja probleme severe de mediu Chinei, care trebuie să găsească soluții de depozitare și reciclare a vehiculelor și bateriilor scoase din uz.