Compania CFR Marfă că a vândut 45 de locomotive și 56 de vagoane considerate „active excedentare”, după ce ANAF a fost de acord să ridice sechestrul pus din cauza datoriilor companiei la bugetul public. Locomotivele și vagoanele, considerate „active excedentare”, au fost cumpărate de companii private, pentru acestea încasându-se peste 55 de milioane de lei fără TVA, CFR Marfă va continua vânzarea de astfel de bunuri, un anunț în acest sens urmând a fi publicat luna aceasta.
„Ca urmare a obținerii acordului Administrației Naționale de Administrare Fiscală de valorificare și ridicare sechestru s-au încasat 55,24 milioane lei (la care se adaugă TVA) pentru 45 de locomotive și 56 de vagoane. Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 locomotive), Laromet Transib (2 locomotive), Marsim Strei (2 locomotive), Tehnotrans Feroviar (1 loomotivă.), Ukrainian Global Trading (1 locomotivă), Vest Trans Rail (1 locomotivă), GFR (31 locomotive), Magro Util (1 locomotivă), Nitramonia (52 vagoane), Tim Rail Cargo (4 vagoane) și Unicom Tranzit (4 locomotive). Precizăm faptul că procesul de valorificare va continuă, astfel că în cursul lunii septembrie anunțul de valorificare va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele și locomotivele rămase neachiziționate”, informează, miercuri, printr-un comunicat, CFR Marfă.
Scoaterea la vânzare a bunurilor are loc după ce compania a făcut publică în data de 6 iulie 2023 intenția de valorificare prin înțelegerea părților a 7.157 de vagoane și 508 locomotive „în scopul maximizării veniturilor și accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat”.
Conform companiei, „având în vedere faptul că CFR Marfă a reușit să valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, oferta va fi reluată până la epuizarea lotului de vagoane și locomotive scos inițial spre valorificare”, scrie News.ro.
Sumele obținute în cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene, precizează CFR Marfă.
SNTFM CFR Marfă SĂ este operatorul național de transport feroviar de marfă, care deține o cotă de 31,6% din piața transporturilor feroviare de marfă din România, la nivelul primului trimestru al anului 2023, în creștere cu 2,3 % față de aceeași perioada a anului trecut.
De mulți ani compania acumulează datorii. Cel mai recent bilanț, depus anul acesta pentru anul trecut și publicat de Ministerul Finanțelor Publice arată că CFR Marfă a raportat o pierdere de 153.311.545 lei și profit zero, la o cifră de afaceri de 689.895.001 lei și un număr de 3246 salariați anul trecut. În 2021 compania a raportat pierderi de 351.759.979 de lei.