Două asocieri au depus oferte pentru atribuirea contractului de reabilitare a liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș (Lot 3), iar alte trei asocieri și un ofertant unic sunt interesați de modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (Lot 2), informează Compania Națională de Căi Ferate "CFR" S.A.
Potrivit unui comunicat de presă, în cadrul procedurii de deschidere a ofertelor, au depus oferte Asocierea FCC Construccion S.A. (Leader), Gulemark Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia și Asocierea Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Leader) - Straco Holding.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Valoarea estimată a achiziției publice pentru "Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean"- LOT 3 este cuprinsă în intervalul 5,167 miliarde de lei - 6,152 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2012 - 2027 și din bugetul de stat, scrie Agerpres
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
Achiziția publică pentru Lotul 3 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe un traseu de circa 41,234 km (km 331+000 - 362+632).
În același timp, CFR SA a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiții "Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 2".
Astfel, ofertele au provenit de la: FCC Construccion S.A. (ofertant unic), Asocierea Arcadia Company (Leader) - S.C. Alstom Transport S.A., Asocierea Porr Construct (Leader) - IMSAT, și Asocierea ZUE (Leader) - CON-A Operations - UTI Construction and Facility Management.
Pentru Lotul 2 al acestui proiect, valoarea estimată a achiziției publice este cuprinsă în intervalul 2,259 miliarde de lei - 2,711 miliarde de Lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri nerambursabile (CEF) și din bugetul de stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție.
CITEȘTE ȘI VIDEO Wizz Air și-a parcat avioane fără motor într-o bază militarăModernizarea liniei de cale ferată pe traseul București Progresu - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra - Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS.
CFR SA menționează că linia de cale ferată București Nord - Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă din punct de vedere economic, prin preluarea traficului internațional de pe cele două coridoare centrale care străbat teritoriul României și legătura între Coridorul Rhin - Dunăre și țările din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.