Cel mai mare avion comercial în totalitate electric a finalizat în această săptămână zborul su inaugural, în Sttele Unite, relateză Reuters, preluată de News.ro.
Avionul Cessna 208B Grand Caravan a decolat joi de pe un aeroport din Moses Lake, Washington, fiind dotat cu un motor de 750 de cai putere, integral electric, dezvoltat de o companie din Redmond, numită magniX.
Lucrările de convertire a avionului au fost efectuate de magniX și o altă companie, numită AeroTEC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Avionul simbol Caravan a fost folosit decenii întregi pentru transportul pe distanțe scurte al oamenilor și bunurilor. Acest prim zbor al eCaravan este încă un pas către operarea acestui avion destinat curselor pe distanțe medii la o fracțiune din costurile actuale, cu zero emisii, dinspre și către aeroporturi mici”, a declarat Roei Ganzarski, directorul general al magniX.
“Acest avion comercial electric va permite servicii de zbor pentru oameni și bunuri într-un mod care până acum nu era posibil”, a adăugat Ganzarski.
Primul zbor test din lume al unui avion integral electric cu destinație comercială a avut loc în decembrie 2019, în Canada. Hidroavionul DHC-2 de Havilland Beaver utilizat în zborul respectiv a fost dotat la rândul său cu un motor fabricat de magniX.
Potrivit Consiliului Internațional pentru transporturi Nepoluante (International Council on Clean Transportation), ”aviația comercială este responsabilă de circa 2% din emisiile globale de carbon. La nivelul sectorului transporturilor, aceasta generează aproximativ 12% din emisiile de dioxid de carbon”.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Normele pentru redeschiderea teraselor, publicate în Monitorul Oficial - maxim patru clienți la o masăPentru a reduce impactul aviației asupra mediului, unele companii aeriene, cum ar fi KLM, au utilizat biocarburanți pentru avioane.
În ultimii câțiva ani, au efectuat zboruri o serie de avioane inovatoare.
În 2016, Solar Impulse 2, un avion cu echipaj uman alimentat cu energie solară a reușit să înconjoare globul fără să folosească carburant. Călătoria a avut loc în 17 etape.
În 2018, un avion solar fără echipaj uman, construit de grupul european Airbus, a finalizat un zbor inaugural care a durat 25 de zile, 23 de ore și 57 de minute.