Mulți dintre cei care și-au cumpărat bilete de avion pentru zboruri ce nu au mai putut fi efectuate de companiile aeriene din cauza pandemiei COVID-19 nu și-au putut recupera banii, în ciuda demersurilor făcute pe lângă operatorii aerieni respectivi.
Potrivit directivelor europene, în cazul în care zborul este anulat de companie, plătitorii de bilete au dreptul la rambursarea sumei plătite într-un termen de 14 zile. Din cauza crizei financiare în care au intrat din cauza pandemiei, multe companii au încercat să-și convingă clienții să primească vouchere în schimbul banilor.
Ca regulă, companiile aeriene au refuzat rambursarea costurilor pentru rezervările anulate de pasageri – anulări voluntare, atât timp cât zborurile au fost efectuate, întrucât aceste cazuri sunt analizate în funcție de termenii și condițiile transportatorului, neexistând legislație specifică, arată Hotnews.
Unele companii de linie au oferit vouchere sau credite în acest caz, iar companiile low-cost au refuzat să acorde atât rambursarea, cât și voucherele.