Comisarul european pentru Justiție, Vera Jourova, va colabora cu organizațiile pentru protecția consumatorilor din statele membre ale Uniunii Europene, cu scopul de a găsi o soluție comună prin care să forțeze grupul auto german Volkswagen să acorde despăgubiri clienților săi europeni, legate de falsificarea nivelului emisiilor poluante, așa cum va face în SUA, informează Reuters.
Comisarul European a trimis, săptămâna trecută, o scrisoare autorităților naționale pentru protecția consumatorilor din cele 28 de state membre ale UE, cu scopul de a obține informații legate de dificultățile cu care acestea se confruntă în vazul VW, a precizat un purtător de cuvânt al CE. Opțiunile vor fi discutate în luna septembrie, la Bruxelles, unde reprezentanții Comisiei se vor întâlni cu organizațiile pentru protecția consumatorilor.
Luna aceasta, VW a anunțat că va plăti 15,3 miliarde de dolari în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice. Pe de altă parte, CEO-ul companiei, Matthias Mueller, a respins solicitările ca producătorul auto să despăgubească clienții europeni așa cum s-a întâmplat în SUA, declarând pentru un ziar german că un acord similar ar fi neadecvat și imposibil din punct de vedere financiar.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dificultățile care împiedică realizarea unui acord similar și în UE sunt legate, printre altele, de faptul că legislația nu permite, în unele state membre, procesele colective.
În septembrie 2015, agenția americană de mediu a acuzat Volkswagen că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Dispozitivul permitea limitarea sistemele de control ale emisiilor de gaze în timpul mersului autovehiculului, permițând mașinilor să emită și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de limitele permise de legislația americană.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică nivelul oxizilor de azot (NOx) în timpul testelor antipoluare, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.