Autoritatea de transport americană NHTSA, cea care a condus la izbucnirea scandalului Dieselgate în care a fost implicat VW Group, a inițiat o investigație privind modul în care au fost derulate 16 campanii de rechemare ale mărcilor Hyundai și Kia, în ultimii ani, în care au fost implicate 6,3 milioane de vehicule.
NHTSA, autoritatea federală siguranța transporturilor din SUA, investigație la Hyundai și Kia, pentru opt rechemări de fiecare, derulate pentru remedierea unor defecțiuni la modului ABS care ar fi putut conduce la riscul de incendiu.
Investigația urmărește discrepanțele între rapoartele privind rechemările, după cum a anunțat instituția, care susține că în rapoarte apar soluții diferite ale remedierii defecțiunii, deși este vorba despre componente identice sau similare.
Presa din SUA spune că această investigație riscă să afecteze serios imaginea celor două mărci, care au făcut eforturi mari în ultimul deceniu pentru a-și crea o reputație de constructor care pune accent pe calitatea vehiculelor.
Campaniile de rechemare s-au derulat între anii 2016 și 2023, fiind aduse în service, teoretic, 6,3 milioane de automobile, în acest interval. Proprietarii au fost sfătuiți să nu mai folosească vehiculele până la intrarea lor în service pentru verificări și reparații.
Investigația va urmări o evaluare a calendarului acestor rechemări, efectuarea propriu-zisă a acțiunilor de reparații și respectarea cerințelor de publicitate pe parcursul rechemării. De asemenea, va fi verificat motivul pentru care au existat diferențele dintre soluțiile de reparație.