California a anunțat luni că va sista toate achizițiile de vehicule noi pentru flotele guvernamentale ale statului de la General Motors, Toyota, Fiat Chrysler și alți producători auto care îl susțin pe Donald Trump, într-o dispută prin care președintele vrea să priveze statul de autoritatea de a reglementa nivelul gazelor de eșapament, relatează Reuters.
În perioada 2016-2018, California a cumpărat vehicule de 58,6 milioane de dolari de la General Motors, de 55,8 milioane de dolari de la Fiat Chrysler Automobiles, de 10,6 milioane dde dolari de la Toyota Motor și de 9 milioane de dolari de la Nissan Motor, scrie News.ro.
Luna trecută, GM, Toyota, Fiat Chrysler și membri ai asociației Global Automakers au susținut efortul administrației Trump de a interzice Californiei de a stabili standarde proprii pentru gazele de eșapament, mai stricte decât standardele naționale propuse de Washington.
CITEȘTE ȘI Volkswagen Group confirmă țintele financiare pentru 2020 și 2025Producătorii auto au refuzat sau nu au dorit să comenteze imediat anunțul Californiei referitor la interzicerea achiziției vehiculelor lor.
Începând din luna ianuarie, statul va cumpăra automobile numai de la producători care recunosc autoritatea legală a Californiei de a stabili standarde referitoare la emisii. Acești producători auto includ Ford Motor, Honda Motor, BMW și Volkswagen, care în luna iulie au încheiat un acord cu guvernul Californiei pentru a respecta standardele revizuite ale statului referitoare la emisii.
”Producătorii auto care au optat să fie de partea greșită a istoriei nu vor putea profita de puterea de cumpărare a Californiei”, a anunțat guvernatorul Californiei, Gavin Newsom, într-un comunicat.
În perioada 2016-2018, California a cumpărat vehicule de 69,2 milioane de dolari de la Ford, de 565.000 de dolari de la Honda și niciunul de la producătorii germani.
Statul a mai anunțat că nu va mai permite, imediat, ca agențiile statului să cumpere automobile sedan cu motoare cu combustie internă, excepție făcând unele vehicule folosite pentru siguranța publică.
Reglementările Californiei referitoare la vehicule au fost adoptate și de alte 13 state.
CITEȘTE ȘI Renault încearcă să-l recruteze pe Luca de Meo, șeful SEATVineri, California și alte 22 de state au contestat decizia președintelui Trump de a revoca autoritatea legală a Californiei de a stabili reglementările referitoare la gazele de eșapament și de a cere creșterea numărului de vehicule cu emisii zero.
Inițiativa a urmat unui proces separat intentat în septembrie de către state împotriva Administrației pentru Siguranța Traficului pe Drumurile Naționale, pentru a inversa o verificare paralelă.
În august 2018, administrația Trump a propus înghețarea condițiilor privind eficiența carburantului la nivelul din 2020, până în 2026m invesrând o creștere anuală de 5%.
Cerințele finale ale administrației Trump sunt așteptate în următoarele luni și vor impune o îmbunătățire modestă a eficienței carburanților, comparativ cu propunerea inițială, mai mulți producători anticipând creșteri anuali de circa 1,5%.