Bosch vine cu o nouă tăiere pe lângă concedieri masive: Orele de muncă

Bosch vine cu o nouă tăiere pe lângă concedieri masive: Orele de muncă
scris 23 nov 2024

Pe lângă concedierea a mii de angajați, gigantul din domeniul ingineriei Robert Bosch va reduce și orele de lucru pentru unii din angajații săi din Germania, în vederea reducerii costurilor, transmite DPA.

Aproximativ 10.000 de angajați ai Bosch sunt afectați de reduceri, a declarat un purtător de cuvânt al Bosch pentru DPA.

Urmărește-ne și pe Google News
Decizie a angajaților Volkswagen: Conflict social nemaivăzut în ultimele decenii CITEȘTE ȘI Decizie a angajaților Volkswagen: Conflict social nemaivăzut în ultimele decenii

Cei mai mulți angajați afectați au contracte pentru 38-40 d eore de muncă pe săptămână. În urma reducerii programului, și salariile vor scădea în mod corespunzător, arată Agerpres.

De exemplu, de la 1 martie 2025, angajații de la sediul Bosch din Gerlingen, o suburbie a orașului Stuttgart, și de la facilitățile Bosch din Stuttgart vor lucra doar 35 ore pe săptămână.

Subsidiara Bosch Engineering va fi printre diviziile afectate. Din octombrie, 2.300 de angajați de la această divizie lucrează doar 37 de ore pe săptămână în loc de 40 - și ar urma să lucreze 36 de ore pe săptămână.

ULTIMA ORĂ Un nou record de producție în cele două fabrici de automobile din România. Cu două luni înainte de finalul anului, Ford și-a depășit toate rezultatele de până acum, dar la Dacia avem o scădere ușoară CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Un nou record de producție în cele două fabrici de automobile din România. Cu două luni înainte de finalul anului, Ford și-a depășit toate rezultatele de până acum, dar la Dacia avem o scădere ușoară

Anunțul a fost criticat de Frank Sell, șeful Consiliului angajaților de la divizia care furnizează piese auto a Bosch. "Am ajuns la un un nou nivel scăzut al cooperării noastre cu conducerea, ca rezultat al intervenției unilaterale a companiei în nivelul de plată al angajaților", a spus Sell. Acesta a adăugat: "Vom organiza acum rezistența noastră față de aceste planuri la toate nivelurile".

Anterior a fost anunțat că grupul german de inginerie Bosch, cel mai mare furnizor mondial de componente auto, a anunțat că intenționează să concedieze la nivel global până la 5.500 de angajați, acesta fiind cel mai recent indiciu al dificultăților din industria auto germană, afectată de cererea slabă și de concurența din China.

Bosch se alătură altor firme germane din industria auto care anunță astfel de măsuri – Continental, Mercedes Benz sau Volkswagen.

Doar o parte dintre concedieri vor fi în Germania.

Astfel, Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunțe la 3.500 de angajați, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice, jumătate fiind la unitățile din Germania, pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistență de conducere inteligentă și soluții pentru conducere automată.

ANUNȚ Când poate lansa Apple o versiune îmbunătățită de Siri CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când poate lansa Apple o versiune îmbunătățită de Siri

De asemenea, 750 de angajați ar urma să fie concediați până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcție la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajați, în perioada 2027 - 2030.

Sindicatele se pregătesc și ele

Consiliul angajaților Bosch și sindicatul IG Metall și-au exprimat opoziția față de concedieri. "Ne vom organiza rezistența la acele fabrici la toate nivelurile", a afirmat Frank Sell, adjunctul șefului Consiliului angajaților.

Poșta Română reacționează la mesajul conform căruia va închide toate oficiile poștale CITEȘTE ȘI Poșta Română reacționează la mesajul conform căruia va închide toate oficiile poștale

Continental, Robert Bosch GmbH și ZF Friedrichshafen AG își reduc cheltuielile pentru a face față declinului din sectorul auto. Clienții lor, inclusiv Volkswagen AG și Mercedes-Benz Group AG, își reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăți.

Giganții industriali germani sunt afectați de tranziția la o economie mai curată. Tranziția este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut grație producției unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, și care beneficia de sute de producători locali de componente, scrie Reuters.

Grupul german de inginerie Bosch, cel mai mare furnizor mondial de componente auto, a încheiat anul fiscal 2023, în România, cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (516,2 milioane de euro), acestea rămânând la un nivel similar cu cel al anului precedent.

Numărul de angajați Bosch în România a ajuns la 10.520 la 31 decembrie 2023, o creștere cu aproximativ 7 procente față de anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
bosch
concedieri