Boeing știa despre problemele modelului 737 MAX cu un an înainte de prăbușirea zborului Lion Air dar a ales să nu ia nicio măsură

Boeing știa despre problemele modelului 737 MAX cu un an înainte de prăbușirea zborului Lion Air dar a ales să nu ia nicio măsură
scris 6 mai 2019

Un nou comunicat al Boeing sugerează că firma știa problemele modelului de avion 737 MAX cu mult înainte de prăbușirea fatală în octombrie 2018 a zborului Lion Air, însă a decis să nu ia măsuri, informează CNN.

Boeing a recunoscut în trecut că un sistem de alertă AOA „nu era funcțional pe toate avioanele”. Însă comunicatul publicat duminică arată că firma era la curent cu problemele aeronavei cu un an înainte ca un model 737 MAX să se prăbușească, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Alerta AOA funcționează pe aeronavă doar în cazul în caree compania aeriană alege să cumpere o extra-opțiune contra cost denumită „indicator AOA”.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Boeing susține că funcția de alertă nu este necesară pentru operarea în siguranță a avionului. Însă foști ingineri Boeing și analiști ai aviației intervievați de CNN au criticat design-ul original al software-ului pentru că se baza pe datele de la un singur senzor AOA, aceste dispozitive fiind predispuse la defecțiuni.

Un Boeing 737 a ratat aterizarea, ajungând în râul St. Johns din Florida. 21 de oameni, răniți CITEȘTE ȘI Un Boeing 737 a ratat aterizarea, ajungând în râul St. Johns din Florida. 21 de oameni, răniți

În 2017, după ce au început livrările de 737 MAX, inginerii Boeing au identificat faptul că software-ul de display al acestui model de avion nu îndeplinește cerințele minime ale alertei AOA. Însă, după o analiză, inginerii Boeing au decis să nu remedieze problema imediat, concluzionând că „funcționalitatea existentă este acceptabilă până la următoarea actualizare”.

Nu este cunoscut dacă lipsa alertei a jucat un rol în prăbușirile zborurilor Lion Air și Ethiopian Airlines, care au dus la moartea a 346 de persoane. Însă alerta ar fi putut informa piloții că unul dintre senzori nu era funcțional. În ambele situații, investigațiile preliminare sugerează că datele greșite privind poziționarea aeronavei în aer au declanșat software-ul anti-stagnare (MCAS) cel care a trimis avionul în jos.

Boeing nu a intervenit privind operațiunile 737 MAX până la al doilea accident – Ethiopian Airlines – în martie 2019. Administrația Trump a suspendat toate avioanele 737 MAX.

Apoi, la o săptămână după prăbușirea Lion Air pe 29 octombrie, Boeing a adăugat un paragraf în directiva de siguranță în care era precizat că alerta este opțională. Nu este clar dacă Boeing și-a atenționat clienții cu privire la problemă.

Boeing a convocat ulterior o ședință a Consiliului pentru Analiza Siguranței (SRB) pentru a analiza dacă absența alertei AOA va pune în pericol aeronavele. După ce SRB a confirmat concluzia Boeing, a prezentat aceste rezultate Administrației Federale a Aviației din SUA.

viewscnt
Afla mai multe despre
737 max
boeing