Boeing a anunțat vineri că va reduce producția lunară de avioane 737 MAX cu aproape 20%, în urma celor două catastrofe aviatice din Etiopia și Indonezia produse la un interval de numai câteva luni, semnalând că nu anticipează ca autoritățile aviatice să permită în curând revenirea în circulație a aeronavelor, transmite Reuters.
Livrările celui mai bine vândut avion al Boeing au fost blocate după consemnarea la sol a avionului 737 MAX, în urma prăbușirii unui avion al Ethiopian Airlines, pe 10 martie, care a provocat moartea a 157 de persoane aflate la bord, potrivit News.ro.
Producția va fi redusă la 42 de avioane pe lună, de la 52, începând cu jumătatea lunii aprilie, a anunțat compania într-un comunicat, fără să precizeze până când va aplica reducerea.
Reprezentanții producătorului american de avioane au spus că avionul 737 MAX ar putea fi consemnat cel puțin două luni, fiind posibil ca perioada să fie prelungită.
CITEȘTE ȘI Primăria Iași vrea să interzică, treptat, utilizarea mașinilor poluante în municipiu, până la 1 ianuarie 2023Criza de la Boeing, cel mai mare producător de avioane din lume, a fost provocată de accidentul din Etiopia și de prăbușirea unui avion al companiei Lion Air în Indonezia, în octombrie anul trecut, în care toți cei 189 de oameni aflați la bord și-au pierdut viața.
Directorul general al Boeing, Dennis Muilenburg, a declarat vineri că Boeing știe acum că un lanț de evenimente a provocat ambele dezastre, veriga comună fiind activarea softului anti-blocare MCAS.
Boeing a precizat că nu va reduce numărul locurilor de muncă și va lua măsuri să atenueze impactul financiar.
Board-ul companiei va înființa o comisie care va analiza modul de proiectare și de dezvoltare a avioanelor, a spus Muilenburg. Comisia ”va recomanda îmbunătățurea politicilor și procedurilor” pentru 737 MAX și alte programe de construcție de avioane.
Boeing a arătat că face în continuare progrese cu actualizarea software a 737 MAX, pentru a preveni alte accidente.
Acțiunile Boeing Co au scăzut cu circa 2% după închiderea tranzacțiilor de la bursa din New York. Un număr puțin peste 370 de avioane 737 MX sunt consemnate la sol, iar alte aproape 5.000 sunt comandate de către operatori aerieni.
CITEȘTE ȘI Dragnea avansează ideea unei cote TVA de 5% pentru produsele bio și ”tradițional românești”: Producătorii români trebuie ajutați în competiția cu multinaționaleleBoeing are probleme de logistică pentru parcarea numărului tot mai mare de avioane și este responsabilă și de toate costurile de întreținere, pentru că nu a mai putut să livreze aeronavele clienților, au declarat două persoane apropiate situației.
Anterior, Boeing intenționa să mărească producția de avioane 737 MAX la 57 pe lună, începând din luna iunie.
Menținerea avioanelor parcate fără să le livreze consumă bani în plus, prin creșterea inventarului.
Un furnizor al Boeing, Spirit Aerosystems Holdings, a anunțat că va continua să fabrice 52 de seturi complete de componente pentru 737 MAX pe lună, urmând să le stocheze. Acțiunile Spirit Aerosystems au scăzut cu 3,5%.
Președintele Comisiei pentru Siguranța Transporturilor Naționale (NTSB) din SUA, Robert Sumwalt, a declarat că investigatorii americani au primit date brute referitoare la zborul 302 al Ethiopian Airlines de îndată ce au fost citite în Franța. El a adăugat că raportul preliminar privind acest zbor ”a fost foarte amănunțit și bine realizat”.
Fostul președinte al NTSB, Christopher Hart, a fost numit de către Administrația Federală pentru Aviație să conducă o echipă internațională de evaluare a siguranței 737 MAX.
Hart a declarat vineri că evaluarea, care va începe luni, ar putea dura aproximativ trei luni. Nu este clar încă ce țări vor participa. Acesta a spus că investigatorii se vor concentra în viitor mult mai mult pe interacțiunea dintre software și piloți, decât pe problemele mecanice.