Compania americană Boeing a anunțat miercuri că va reduce producția modelelor sale de vârf 787 și 777 și va întârzia planurile privind avionul de pasageri 737 MAX, după ce a raportat pierderi trimestriale mai mari decât se estima, în contextul efectelor negative ale pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit AP și Reuters.
Pe plan global, companiile aeriene au anulat comenzile, în urma reducerii cererii pentru transportul aerian de pasageri, ca efect al pandemiei. Mulți operatori aerieni au fost aproape de faliment și au avut nevoie de ajutor pentru a supraviețui, scrie Agerpres.
Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicție de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni și în care a fost suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aprilie, Boeing anunța că se așteaptă să reia livrările de aeronave 737 MAX în trimestrul trei, în urma obținerii aprobării autorităților de reglementare, producția urmând să fie reluată în ritm redus în trimestrul trei, apoi să crească gradual, la 31 de avioane pe lună, în 2021. Miercuri, compania americană a avertizat că va dura mai mult timp să ajungă la ținta de 31 de avioane 737 MAX pe lună, în urma anulării comenzilor de către companiile aeriene.
Boeing se așteaptă acum să majoreze gradual producția acestui model la 31 de unități pe lună până la începutul lui 2022.
De asemenea, anul viitor vor fi produse doar șase aeronave 787 pe lună, iar producția combinată a avioanelor 777 și 777X va fi redusă la două unități pe lună.
Boeing a raportat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2020, în timp ce veniturile au scăzut cu 25%, la 11,81 miliarde de dolari, în timp ce analiștii se așteptau la 13,16 miliarde de dolari.
Conform datelor ajustate, pierderile ale Boeing s-au situat la 4,79 dolari pe acțiune în trimestrul doi din 2020, mai mari decât estimau analiștii, 2,54 dolari per titlu.
Livrările de noi avioane au scăzut cu 71% în acest an, a anunțat grupul aeronautic american.