Boeing investește alte 450 de milioane de dolari în compania Wisk Aero, pentru a sprijini dezvoltarea viitoarelor taxiuri zburătoare fără pilot, a anunțat gigantul aerospațial american, citat de Reuters.
Wisk, cu sediul în California, deținută de Boeing și Kitty Hawk, firma de vehicule aeriene înființată de co-fondatorul Google Larry Page, este unul dintre zecile de producători specializați în vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală, dar se diferențiază de aceștia prin concentrarea eforturilor pe zborul autonom, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Părerea noastră este că acesta este marele avantaj strategic al Wisk, acela de a merge direct la o aeronavă care zboară singură, construind acele principii la fiecare nivel de proiectare și dezvoltare”, a declarat Marc Allen, directorul de strategie al Boeing, pentru Reuters.
Decizia de a depăși o generație de aeronave pilotate eVTOL dezvoltate de startup-uri independente și de unele grupuri aerospațiale implică o intrare în serviciu mai târziu decât data țintă din 2024 preconizată de majoritatea concurenților.
Boeing a refuzat să ofere o dată pentru ceea ce numește vehiculul de pasageri Wisk de generația a șasea, dar surse din industrie au spus că ideea este să îl prezinte pentru certificare în jurul anului 2028.
Boeing a declarat că vehiculul proiectat de Wisk va fi primul vehicul autonom de transport de pasageri care va fi certificat în Statele Unite.
Wisk a spus într-un comunicat că investiția de 450 de milioane de dolari de la Boeing o va face ”una dintre cele mai bine finanțate” companii de acest tip, dar nu a oferit alte detalii.
Strângerea de fonduri urmează unei serii de fuziuni de miliarde de dolari ale concurenților, într-o tendință care a încetinit recent.
Analiștii afirmă că termenul de certificare rămâne sursa cheie de incertitudine în jurul industriei, ale cărei debuturi includ Joby și Archer din California și rivalii europeni Lilium și Vertical Aerospace.
Boeing deține la Wisk o participație majoritară nedezvăluită.