BMW intenționează să desființeze 6.000 de locuri de muncă în Germania, în următorii doi ani, potrivit unei informații publicate de revista germană Manager Magazin. În același timp, compania a răspuns că intenționează să-și mențină personalul la nivelul de anul trecut.
BMW Group ar putea avea în vedere o reducere a joburilor din Germania, după cum scrie publicația germană Manager Magazin, care însă precizează că BMW nu confirmă direct concedierile, ci spune că se va folosi de plecările naturale din companie pentru a deveni mai eficientă. În același timp, cei de la BMW au precizat că vor continua angajările în sectoarele de conducere autonomă și mobilitat electrică. Revista susține că planul de concedieri, care ar putea fi anunțat în decembrie, se va axa pe personalul de la sediul central din Munchen.
Manager Magazin mai scoate în evidență și o serie de neînțelegeri între șefii companiei, mai ales în contextul numirii unui nou CEO, Oliver Zipse, care l-a înlocuit pe Harald Krueger, în 16 august. Publicația ironizează situația ceremoniei în care președintele Norbert Reithofer l-a felicitat pe Krueger și toată lumea l-a ovaționat cu ocazia plecării. În spatele acestei scene, lucrurile nu stau la fel de strălucitor. De exemplu, spun jurnaliștii germani, șeful cercetării și dezvoltării, Klaus Froehlich, vrea să plece din companie, pentru că nu vrea să lucreze cu Zipse, noul CEO. Președintele Reithofer nu vrea însă să-l lase să plece. Froehlich a fost unul dintre favoriții la poziția de CEO, la concurență cu Zipse.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, șefa de la resurse umane, Milagros Caina Carreiro-Andree, va pleca, compania anunțând public că „din motive personale” ea nu va mai solicita un nou mandat. În locul său, spune Manager Magazin, va fi numit Ilka Horstmeier, în prezent director al uzinei din Dingolfing. Pe poziția ocupată de Oliver Zipse anterior, cea de șef al producției globale, va veni Milan Nedeljkovic, în prezent vicepreședinte responsabil cu calitatea.
BMW a anunțat la începutul anului că are în vedere o restructurare a businessului de până la 12 miliarde euro, pentru a genera suficiente fonduri necesare dezvoltării și electrificării. Reduceri de motoare și combinații de motorizări oferite, reducerea timpului de dezvoltare a noilor vehicule, schimbări structurale la uzinele sale și la nivelul conducerilor acestora, dar și pensionări anticipate, pentru circa 1.500 de persoane, plus alte 2.500 de pensionări la termen, posturile urmând să fie blocate. Utilizarea simullărilor computerizate ar urma să elimine dezvoltarea a circa 2.500 de prototipuri costisitoare, în următorii 5 ani, a mai anunțat BMW.
Profitul BMW AG a scăzut în prima jumătate a anului cu peste 50%, în ciuda faptului că vânzările de automobile au crescut. Numărul angajaților a crescut și el, nesemnificativ, ajungând, la sfârștiul lunii iunie, la aproape 135.000 de angajați la nivel global. În acest context, marja operațională s-a situat la 2,8%, cu 6,4 puncte procentuale mai mică decât cea din 2019, de 9,2%.